1.10.09

國慶贈興

回歸後,國內經濟向上,康港走勢向下,從事創意行業港人紛紛北上搵食,加上國內留學歐美海歸者眾,漸漸地越來越多人話:「國內設計水平就快追過香港。」近年甚至話:「挑!一早過咗香港啦!唔講北京上海,就連廣州深圳搞嗰啲 exhibition 都有睇頭過香港嗰啲啦。香港玩能源啦!」初初聽到類似評論,我還有少少保留。但今日,我信。


中國大陸國慶標誌

康港特區國慶標誌

單單看看這兩個國慶撈稿的質素和風格,便高低立見。一個簡潔鮮明、兩色、sans serif extra bold「60」字樣、小小兩個年份代替了冗長的字句、五星加簡約天安門圖形,點到即止,易用得體,整體雖則未至於攞晒獎,但絕對是及格有餘的作品。反觀另外一個,花哩花碌、夾夾埋埋有成十粒星、蝦肉色特區紫荊花托底不倫不類(懷疑可唔可以咁用)、中英合共廿幾字又紅又假金兼排列過時、幻彩漸變色懶隆重有腳斜體「60」字樣瘀瘀紅紅橙橙極具夜店風情,基本上,設計外行,取向貪婪選材無節制(懷疑是集體創作),完全不曉得標誌與圖畫之分別。

流覽政府網頁,原來特區國慶撈稿有份三頁紙的《標誌使用指引》,內容簡陋草率,很難想像這是一個關乎八百萬人的隆重慶典標誌。
為了慶祝國家成立六十周年,我們特別設計了六十周年國慶的官方標誌。... ...
如機構獲准使用標誌,必須遵守標誌使用指引的規定。
留意,最後一句,「如機構獲准使用標誌,必須遵守標誌使用指引的規定」。

嗱,記住「必須遵守」呢句啦喎。

讓我們來看看由民政事務總署舉辦的「國慶彩旗設計比賽」靚靚海報(下圖)。

唔講張海報有幾靚幾花幾七彩,政府嘢,唔可以太苛求。大家要留意嘅係,左上方的那個「特區國慶撈稿」。

根據《標誌使用指引》中說明,「不應把標誌放在對比效果欠佳的彩色背景上,或在標誌四周勾線」,第三頁圖解亦舉出範例(上圖下),顯示撈稿嚴禁被「四周勾線」綑邊。民政署今云將「特區國慶撈稿」咁用法,明顯地——違——規——了——!!!有法不依,自作主張,莫視一統和諧,乃標識系統大忌。堂堂國慶,咁搞法,太過份了吧。

九流設計,加上非專業運用,在今次國慶六十周年的主要標識設計上已狠狠地証明了康港落後於祖國。還記得京奧那套標緻的 pictogram 嗎?水平之高實在令人驚訝。再睇吓今年康港東亞運動會套「吉祥物 pictogram」,竟然感覺「很大陸」。你話死唔死?

政府呀政府,你咪以為搵個最平嘅做,就唔係浪費公帤至得㗎。畀出真金白銀,換來垃圾一堆堆,也是浪費公帤唷!你雖然唔係我選出嚟,但你醒少少,我哋普羅市民都會有番少少 face(尤其喺同胞面前)。

自稱「國際大都會」,基本形象卻連第三世界也不如。(延伸閱讀:《設計相學III》

17 Comments:

At 1/10/09 1:59 am, Blogger 學子 said...

by the way, 我愛的國有成五千幾周年耶!

 
At 1/10/09 3:16 am, Blogger 蘇比與一 said...

香港啲腦細真係好鐘意漸變色,原因不詳……

 
At 1/10/09 7:45 am, Blogger b. said...

但老實講
中國大陸設計能夠"進步"得咁快都係全靠一班"外援"! (外國設計師大批大批去中國搵銀!)
連上網都有"綠霸"幫你進一步過濾"病毒",試問一班境內的中國人又如何去進步呢???

 
At 1/10/09 8:51 am, Blogger 學子 said...

suga, 我估「dynamic」啲啩?!同埋唔識分「what you want」根「what you need」囉。

b.,可能吧。但做得好,都要有人 buy。國慶呢壇嘢,就算設計嗰個係「外援」,個客應該都係「黨」吧。反觀,康港夠多人才啦,何解越搞越差?!

 
At 1/10/09 2:44 pm, Blogger b. said...

啪啪啪啪啪!!!講得好講得好!!!
我都唔記得左個客的水平都好緊要!!!

看來雖然中國人無自由,但原來藝術細胞係永恆不變! (五千年文化!)

 
At 2/10/09 4:27 am, Blogger B.Y. said...

冇錯,真係第三世界都不如。前排去古巴,睇過嗰邊的海報設計,一點也不共產,看來還有點像歐洲大陸的設計呢!

 
At 2/10/09 10:42 am, Blogger 學子 said...

國慶花車。

http://hk.apple.nextmedia.com/template/apple/art_main.php?iss_id=20091002&sec_id=4104&art_id=13269814&av_id=13270334

 
At 2/10/09 3:00 pm, Anonymous kes said...

心痛心痛!
外援係正路,但係俾錢搵外援的一群都唔識放手,更唔識尊重我們的職業,個個當正自己識晒 ^^

 
At 3/10/09 1:28 am, Anonymous Anonymous said...

慘不忍睹的撈稿,有沒有《標誌使用指引》也沒有關係!因為用家根本分唔到邊度係背景邊度係標誌。

 
At 3/10/09 2:48 pm, Anonymous Anonymous said...

government clients always have a lot of "amazing" ideas when you are dealing with them, I experienced.

 
At 4/10/09 3:54 am, Anonymous Anonymous said...

想問下學子個國慶logo通常邊度出現多
佳因我去gov.cn/60zn/ 都唔多覺有....

- sam

 
At 5/10/09 10:51 am, Blogger 學子 said...

聽說,有小朋友在特區國慶撈稿內,見到蕃茄!

lol !!!

 
At 5/10/09 2:12 pm, Blogger 塞米一條揚陸轟炸機 said...

又唔俾勾線又唔俾單色又唔俾放嚮 color background 上......呢個 logo 仲可以放嚮邊度 !?

起碼都黎一句 always on the white background 先啦好無?

呀係啦,驟眼看墨笨城的華人報刊都只有印中央的 60 logotype,香港呢個好似唔多覺有。

 
At 5/10/09 8:49 pm, Anonymous Anonymous said...

the problem is even when they use a expensive designer with taste... i am sure the people who make the final decision will pick the bad taste one or ask for a bad taste design. dont forget who are the client, a bunch of C9 or loto mid age man who doesnt have any basic knowledge of whats design and basic sense of whats nice, cool... remember the central library in CWB.

 
At 6/10/09 12:57 pm, Anonymous 法蘭西斯 said...

國慶花車正如陶傑所講 ─ Leung Pao:

http://hk.apple.nextmedia.com/template/apple_sub/art_main.php?&iss_id=20091004&sec_id=12187389&art_id=13275241&cat_id=3530509&coln_id=3530511

 
At 12/10/09 9:25 pm, Blogger 梁寶山 Leung Po Shan said...

睇埋呢個廣告,仲激:

http://www.facebook.com/home.php?#/photo.php?pid=9159489&id=895855310
想約你寫篇評論比報紙,見字請快回覆:leungpo@gmail.com

有勞

我係曾經係英國讀過下書係sydeny pun個facebook見到你既梁寶。

 
At 12/10/09 9:28 pm, Blogger 梁寶山 Leung Po Shan said...

睇埋呢個「創意十月」既大廣告就仲驚。
http://www.facebook.com/home.php?#/photo.php?pid=9159489&id=895855310

想約你寫篇評論評下呢個大廣告,見字請即回覆leungpo@gmail.com

急!

有勞。報酬。

(我係香港既梁寶,係sydeny pun既facebook上見到你。)

 

Post a Comment

<< Home