2.8.06

留住抑或糟蹋 ... ...

留住這刻,抑或,糟蹋這刻?



自己好懶,所以相當鍾意攝影,貪佢夠快手快腳,唔駛一秒可以捕捉影象;要我攞本 sketch book 出嚟寫吓生扮吓 art student,老實講,好耐冇咁嘅雅興。同樣,因為懶,懶睇書,所以相當歡喜逛博物館,有冷氣涼之餘,又有珍品實物睇,親身體會印象都深刻啲。花少少錢仲有埋導賞耳機講解,好似走入歷史故事書咁,絕對冇齋睇書睇圖睇字咁鬼悶。

英國大部份博物館內都禁止攝影,我覺得係好事。雖然我都有嗰種貪念,覺得影鬼低晒啲珍品就好似擁有咗佢咁,頓時倍覺入場費都抵啲,但同時又博物館又影相,我覺得真係一種雙重浪費。浪費了細味博物館環境和內容的三維時光,浪費了攝影這個媒體去記錄一些應該用肉眼去欣賞的美事,兼,瘋狂攝影對己身和他人的騷擾,絕對費神!所以,真係唔係好明,意大利同法國咁鬼多博物館都任由遊客肆意瘋狂胡影?!不止令 postcard、精品生意受損,仲影嚮埋整個觀賞氣氛。

著名如 The Notre Dame (教堂)、Musée d'Orsay、羅浮宮 (上圖),話就話禁用三腳架、閃光燈,但啲傻瓜機傻瓜又點會理你呢!?試問有幾多人會有公德心地熄掉自己隻閃光燈先至入 museum 呢?(如同在戲院將手機變震一樣) 一閃一閃,騷擾到爆,啲 paintings 真係多得你哋唔少!

(見上圖下) 不過,有時見到啲拍友,係咁影係咁影係咁影 (我就係咁影佢哋),對焦嗰件話晒都係藝術瑰寶,相比起麻甩佬影車展女郎的猥瑣,已經易於入目了吧!

... ... ... ... ... ...



好明白,狂影喪影背後,莫非想留住這一刻。如果他朝科技先進到一個地步,有部攝錄機可以植入人體,將眼見的全都 save 起來,仲要係 HD,我諗誓必大賣,人人有一部,甚至兩三部 (好似而家啲相機咁)!一個三十歲嘅人,要 real time 睇番自己條片,需時要三十年,但我相信,現代人應該唔會介意同擔心,因為,「日本遊客式攝影師」根本唔會吓吓睇番自己成萬上億嘅相片!如果人人將 harddisk 內啲相都攞去曬 4R,破產個案一定激增!

有人選擇一邊遊覧一邊猛以記錄片形式記錄一切,意圖將現實全然 digitalize,我冇異議。只奇怪佢哋在記錄過程中,有冇用自己對肉眼、雙耳、皮膚去感受那現場嘅嗰份真實呢?如果有,我收口。如果冇,影咗九百幾張 jpeg,幾粒鐘 video,之後十年內又唔會 edit、翻睇,咁,千里迢迢去到彼邦,莫非就係為咗影嘢?何苦?

(見上圖) 唉,唔係話唔俾留住這一刻,但唔該喺唔糟蹋人哋那一刻嘅情況下先影吖老友!我就歡天喜地去見証人家最美一刻,你班 photographers 就排晒人牆擔晒梯阻 Q 住晒,真係唔知話你哋專業定專登阻住好!

4 Comments:

At 2/8/06 5:38 pm, Blogger 朋友 said...

大家都已經習慣左through個view finder睇野,但d野永遠入眼唔入腦。所以莫講話「鑑賞能力」,康港人連點樣好好地用眼睇都未曉......

 
At 2/8/06 6:36 pm, Blogger 學子 said...

唔只眼睇,就連好多好多人類本來天賦嘅觸覺都好似完全癱瘓,被閹割咗咁。

「閒情逸致」,可能好快會成為康港歷史博物館嘅藏品。

 
At 2/8/06 7:47 pm, Anonymous Anonymous said...

你好。我是明報副刊記者羅樂敏,在網上看到"香港好相似設計"blog, 覺得很有趣,想了解多一些。請電郵louisellm@yahoo.com.hk或msn:louisewind@hotmail.com

 
At 3/8/06 12:30 am, Anonymous Anonymous said...

louise, "康港好相似設計"其實係隔離大哥璋的 blog, 學子只係耐唔時報吓料而已.

你可以去 http://welovecopy.blogspot.com/ 找大哥璋的 ICQ.

或者, 大哥璋見字, 請 email 這位記者小姐.

 

Post a Comment

<< Home