19.3.08

告別英倫

十九日,清晨六時一刻,jet lag,起床續寫之前本想在英完成的一篇 blog。

... ... ... ... ... ...

臨別揪波外,還有臨別 Amazon。在英國 Amazon,買滿 £15 就可享有免費郵寄服務 (限於本土郵遞),回港後,就難有呢支歌仔唱。在康港,有質素有眼光有立場的設計書店不多。老牌上樓鋪偶有價廉筍貨,但店內行逛伴着《瘋 Show 快活人》聲浪,確有點兒煞風景。時尚著名連鎖書店,入書太大路,商業味濃郁,食水過深之餘又本本密封,分明走「書釘 unfriendly」路線,銅鑼灣地庫鋪升天後,都很少光顧了。較理想而又有意欲多留半刻的,唯獨消防局旁上樓鋪和電影院連身書店。其實一切都在於處身其中的感覺,畢竟閱讀是精神糧食。

到書局「睇辦」,然後幫襯 Amazon 呢種孤寒攞書局着數行為,雖然衰格,但我愛死。有時想到書局皮費重,含辛茹苦的經營,都會感到唔好意思。但仍未走出學生哥消費模式的我,唔好意思都要繼續。時間多金錢少,冇計。讓我他朝有日忙碌又錢多時,定必立品回饋好書店。



早前從《Design Observer》得知 Paul Rand 高徒們會出一本新書 ——《Paul Rand: Conversations with Students》—— 記錄他從前與學生的對話,大感興趣,一直期待着。零八年一月出,二月初已在網上訂購,誰不知等了個幾月才到手 (重要 last day 過後才寄到公司,真樣衰)。姍姍來遲,但好嘢是值得等的。書仔細細,設計精美 (尤其那些單色圖片),靜下來一杯咖啡的時間應該可以睇完。

每次讀到一些巨匠和大師的訪問語錄,都會嘆惜自己為何以前對這一切都一無所知。平面設計課程滿地開花,有教無類,但要學好求精比想像難很多。幾十年前的幾段師生對話,談及的都是有關平面設計的,甚至是基本的 common sense,但那些內容和富深度啟發,在一般所謂「專業課程」裏卻是鮮有的。其中一段華蘭先生提到電腦技術對年青一輩的影嚮,我覺得真的很到,而且很無奈。他多次強調自己並非反電腦,更明白到新的一代如果沒有電腦技術旁身一定難以入職。但他警告,如果年青設計師只是一味的著重電腦和其他技巧性的技術,最終,他只會越來越「幫得手」,他的上司和老闆亦會越來越歡喜繼而加以重用,到時再難有思考動腦「設計」(designing) 的份兒,一切「手作」(execution) 都會由他負責。華蘭先生更坦言,與他共事,你是絕無機會「設計」的,如果你有好的 idea,煩請回家自製,對不起,公司的大腦不是你。年青後進在「designer」與「computer operator」之間的掙扎自電腦普及以來看來未曾停過,配合未開化的文化環境情況只有更糟。「讀設計就可以做設計」原來早已是公開的誤會。

... ... ... ... ... ...

之前在英 Magma 看到《Helvetica》影片有售,於是搭單買埋。聽說之前英國電視上有播過,但我錯過了 (你睇,人哋電視會播埋呢啲小眾嘢呢!)。返港前忙碌非常無暇欣賞,未知正斗與否。真的很想知道一條字款點樣可以搞九十分鐘而唔悶。請問有冇來賓睇過呢?(請勿過份透露「劇情」,如果有的話)

... ... ... ... ... ...

留英三年半最後一篇 blog。希望在港新生活不會令這裏封塵。
{{ : )

9 Comments:

At 19/3/08 10:54 am, Blogger 枳籽 said...

我係學校有睇過 ._. tutor播。
我覺得沒有悶場啦。不過可能因為我乜都唔識所以學多左野=]
btw 我係之前問過你讀graphic design lcc定csm好個個人
我兩間都有offer =] 不過我揀左lcc啦。
都祝你回港工作愉快!

 
At 19/3/08 2:05 pm, Blogger 塞米一條揚陸轟炸機 said...

因為回到香港忙+煩到連好好坐下來上網寫文的閑瑕都無,而家係偷偷嚮office hea住睇blog架~~~

Helvetica段片當時我有去睇,其實致敬成分居多囉,深入探討既野印象中頗欠奉(但啓發思考的藥引倒很多,我覺得啦)我想問呢,Helvetica DVD入面除左上年出街果段片之外,仲有乜野嚮入面架? 想買。其實呢個世界好多設計圈外的人都認識Helvetica,問題係箱講反倒是圈外人無人識,圈內人又唔係個個識 ( 希望呢幾年靠葉一堂之類既潮流書室托賴,Helvetica嚮行內有返少少知名度啦) 咁反轉左之嘛~

返到香港,發現我做親既visual concept,成日俾人話我好外國style ⼀⼀ 親自用charcoal做texture就可以話好另類,同香港下下都話用AI 雕花差天共地,做網站,用了是但一個外國website做reference都明白到嚮箱講有幾可能夠做得到,出個用相片做主要visual的layout,更難,因為老闆會覺得唔實際,可能嚮香港呢個地方,真係無乜公司會請Designer,Mac/Computer Operator倒很多。

自己算是新人(其實我都唔覺得自己入左行,身邊同事對行業比我更無知,咁仲叫入行?) 也有那種「初出茅廬就嚮行葉邊打幾個白鴿轉先再諗出拳展腳啦」的感覺,不過都係暫時留香港一段時間而已,就唔諗咁多勒。

希望學子可以早日上位~~得閑聚聚也歡迎阿~

 
At 19/3/08 3:43 pm, Blogger ablogaday said...

> 留英三年半最後一篇 blog。
> 希望在港新生活不會令這裏封塵。


又可能係時候由得佢封塵,不過都有好多方法,例如一個最多人做既方法就係精選出黎結集成書... 今時今日雖然虛擬既野理論上last longer than hard copy,但係事實上hard copy先至更多人珍而重之,第日變成出土文獻。

Welcome back, man!

P.S. 隻DVD睇完借我睇。

 
At 19/3/08 9:09 pm, Blogger 學子 said...

a, lcc 其實有很多方面都比 csm 優勝,尤其設施和課程的濃度,希望你享受學習,做出好作品來!All the best!

塞米,世上無完美工作,東家唔打打西家。最緊要有目標有方向,路縱使崎嶇,過程總會有值得享受和學習之處。努力!

ablogaday,結集成 hard copy?!恐怕我會力有不逮呢。不過我倒有想過將呢幾年的得着作一些較有系統的分享。現階段都係得個惗字同講字。... ... 隻 DVD 可以你睇先喎,如 Good Friday 前我都未睇,我就帶返教會畀你啦。

 
At 20/3/08 5:01 pm, Anonymous Anonymous said...

Wellcome back 康港, 週日返早d坐前d排祟拜, 聼吓我地詩班有幾用心唱好詩歌俾天父啦..!

Leo

 
At 21/3/08 3:29 pm, Anonymous Anonymous said...

helvetica DVD available in HMV CWB.

AMAZON is great! I agree with you! Welcome back! Wish you continue to write this, I love to read your stuff.

 
At 21/3/08 5:01 pm, Blogger 學子 said...

leo,一定,週日見!:)

goldie,謝謝你,得閒飲茶。HMV 賣得貴嗎?有時覺得本地店鋪的過份 mark up 或膽小入貨,係窒礙我們接觸外地筍嘢的原因之一。

... ... ... ... ...

睇完《H》,正!我覺得翡翠台應該喺黃金時間播!尤其碟中「Extra」部份的人物訪問 (尚未嘆晒),應該有益過《志雲焗飯》。

 
At 23/3/08 2:51 am, Anonymous Anonymous said...

玻 璃 天 花 板

有 「 玻 璃 天 花 板 」 說 , 意 思 是 , 社 會 上 有 一 種 無 形 的 阻 力 , 阻 止 某 一 些 人 的 攀 升 , 這 些 人 就 把 這 種 阻 力 , 稱 之 為 「 玻 璃 天 花 板 」 , 認 為 自 己 不 能 再 向 上 升 , 是 被 阻 於 玻 璃 天 花 板 , 那 是 一 種 不 公 平 的 歧 視 , 不 合 理 的 制 度 對 自 己 的 打 壓 排 擠 。
一 直 對 這 種 說 法 感 到 很 奇 怪 , 並 且 認 為 , 所 謂 「 玻 璃 天 花 板 」 這 種 現 象 , 其 實 並 不 存 在 。
任 何 人 , 在 社 會 上 從 事 各 種 形 式 不 同 的 活 動 , 總 會 不 斷 遇 到 阻 力 。 尤 其 在 事 業 的 奮 鬥 過 程 中 , 幾 乎 每 提 升 一 些 , 就 會 有 新 的 阻 力 產 生 。 所 以 , 任 何 人 的 攀 升 過 程 , 就 是 不 斷 突 破 阻 力 的 過 程 。
能 夠 不 斷 突 破 阻 力 , 就 能 不 斷 攀 升 , 突 破 不 了 , 就 原 地 踏 步 , 甚 至 於 不 升 反 跌 , 「 天 花 板 」 也 者 , 處 處 層 層 , 一 生 之 中 , 不 知 遭 遇 到 多 少 層 , 若 是 突 破 不 了 , 就 埋 怨 是 制 度 不 公 , 社 會 不 平 , 那 只 能 使 自 己 未 戰 就 認 輸 , 根 本 連 贏 的 機 會 都 沒 有 了 。
或 曰 : 制 度 不 公 , 社 會 歧 視 的 現 象 , 確 然 存 在 。 是 的 , 確 然 存 在 , 但 是 任 何 不 公 , 任 何 歧 視 , 都 可 以 憑 能 力 打 破 。 被 不 公 和 歧 視 所 阻 , 不 能 再 上 升 , 那 只 說 明 了 一 點 : 沒 有 繼 續 上 升 的 能 力 。
沒 有 繼 續 上 升 的 能 力 , 那 就 當 然 只 好 留 在 原 處 , 或 等 待 下 降 , 把 不 能 繼 續 上 升 歸 咎 於 受 阻 , 自 然 也 可 以 , 可 是 不 能 上 升 , 終 歸 是 沒 有 能 力 突 破 阻 礙 , 更 是 事 實 。 與 其 埋 怨 阻 力 , 不 如 看 清 沒 有 突 破 阻 礙 的 能 力 。
事 實 很 殘 忍 , 不 會 軟 言 相 慰 , 沒 能 力 就 是 沒 能 力 , 沒 本 事 就 是 沒 本 事 , 製 造 出 「 玻 璃 天 花 板 」 這 種 說 法 , 並 不 能 改 變 無 才 無 能 的 事 實 , 甚 至 連 藉 此 自 慰 都 不 能 。
忽 然 想 到 , 事 實 是 , 相 信 有 玻 璃 天 花 板 存 在 的 人 , 一 點 也 不 用 耽 心 , 因 為 終 他 們 一 生 , 其 實 根 本 到 不 了 可 以 碰 上 它 的 高 度 。

倪匡

 
At 23/3/08 10:22 am, Blogger 學子 said...

玻璃易破,石屎難穿。唯獨憑着耶穌的寶血,人方可登天,達至極樂。相信倪兄定必深明此道。

祝大家復活節快樂!

{{ : )

 

Post a Comment

<< Home