18.12.09

CREATE HK

「創意康港」標誌設計比賽得獎名單昨日公佈,公開組冠軍得主為劉宇衡先生(Mad Studios)設計的「火花」(見下圖)。其創作理念如下:
宇宙萬物的創造源於一點火花[1]。以火花比喻一切創作活動[2],最為貼切。創作往往始於電光石火的靈感湧現、忽有所悟,亦即讓創作人驚歎“我想到了”的一剎[3]。上圖的火花標誌,表示香港是一個能點燃[4]無限創意的地方。三點[5]火花代表主要的靈感泉源,即天、地和人[6];思想、身體和靈魂;知性、感性和靈性[7]。這些都是一切創作活動的基礎[8]
嘩!真係唔講唔知,堅到呢。



真係好鍾意呢類設計比賽,極富娛樂性。多謝嗰班評審(靳埭強先生, 彭志江先生, 黃光銳先生, 周婉美小姐, 蕭如彬太平紳士, 馮永業先生)嘅慧眼同慧根,選出咁勁嘅撈稿代表康港創意界。

之前仲睇死個比賽出唔到堅嘢,今次真係大跌眼鏡。

註:[1]聖經定霍金講過?[2]比喻衝突、漏電又如何?[3]睇睇下 Batman – The Dark Knight...“呀!我想到了!”[4]好似「熄滅」貼切啲喎。[5]邊度呀?![6]My favourite!!! [7]講晒。[8]點止基礎呀,直頭係「一切創作活動的全部」啦。

延伸閱讀:
有班曳人响 Facebook 惡搞冠軍作品。真曳!
《撈稿之禪述》

16 Comments:

At 18/12/09 1:15 pm, Anonymous 路過的人 said...

劉宇衡先生係ive既UCE graphic design入面其中一個location tutor黎架

 
At 18/12/09 3:46 pm, Blogger 黑人 said...

聽電台講christopher nolan 的確係愛香港的,佢在香港發跡,所以拍batman時都揀左一段在香港取景

至於個比賽搞成咁係正常,只係估唔到大studio出既作品亦不過爾爾

dialogue bubble果個logo,老土到震之餘又空洞

 
At 18/12/09 4:04 pm, Blogger 學子 said...

頭獎一注中,派彩五萬。

嘩,好冷啫,真係冇路捉。

好彩冇投注。

 
At 18/12/09 4:59 pm, Anonymous Ling said...

可5可以再無d什麼“天地人”嘅講法啊! MY god! 5 好話個三點啦,呢d“天地人”已經天地人左半個世紀la...依家仲“天地人”,老實講,所有做設計嘅人都知𠺢啦,設計嘅時間係憑感覺,呢d門面解釋係後加,就咁講火花咪算law...
5 係好覺個logo似火花囉!相反的,個logo比我一種5舒服嘅感覺。

 
At 18/12/09 5:29 pm, Blogger 學子 said...

橋唔怕舊,最緊要受。

甚麼「天地人」「意念來自生活」「design is problem solving」呢類濫調,本土創意精英最鍾意掛响口邊。講完,成個人都「創意」晒。

愛好呢類濫調嘅朋友,有個正西介紹:
「校友分享」http://www.hkdi.edu.hk/web/alumni.jsp?fid=317

「品牌中心」http://www.hkdi.edu.hk/web/edmsg.jsp?fid=228

據說,佢哋個撈稿都係玩「天地」的呢!《HKDI品牌手冊》有云:「標誌上半部的英文字母"HK",同時代表"天"字,下半部的英文字母"DI"的讀音則與"地"的普通話發音相似。"天"和"地"的統一和諧代表真善美,是大自然構造中最基本的元素,同樣也是設計藝術的基本原則。」... ... 熟口熟面呢!

 
At 19/12/09 4:36 pm, Anonymous goldiewhy said...

This Mr. Lau was once my design teacher 10 years ago. He taught my poster class, but I have done nothing after all of his lecture.

Well, what can I say about him?...a very theoretical guy with a master degree.
CONGRATULATIONS!

see his work

http://www.mad-studios.com

 
At 19/12/09 5:13 pm, Anonymous goldiewhy said...

create HK is an ugly version of JB India logo:

http://www.inewidea.com/db/78472317.html

 
At 21/12/09 12:05 pm, Blogger 學子 said...

又引用「亨利手球」加「金帆意念原創」邏輯,要怪責,都唔應該怪參賽者。裁決評審才真正責無旁貸囉。

可能,個賽果阿劉老師都感到意外,但奈何《評審標準》列明「評審委員會擁有最終決定權,任何人不得異議。」

設計好與壞,在一些第三世界地區,始終是見仁見智的。

 
At 21/12/09 12:09 pm, Blogger 學子 said...

睇睇吓,會唔會似「再生俠 (Spawn)」多啲呢?

http://membres.lycos.fr/nakorourou/hpbimg/Spawn%20Flying.jpg

 
At 23/12/09 9:33 pm, Anonymous Anonymous said...

學子, 睇左一篇又一篇關於陳腔濫調式的logo設計評論, 本人覺得香港設計已經"無得救", 隨即聯想起立法會上一眾官員和特首經常發表和回應的廢話與濫調, 有著不可分割的曖昧關係。香港社會整體的意識形態到了一個無內涵, 無內容, 誇張失實, 陳腔濫調, 頂你個肺...... 的階段。

請問可否調教一個設計的"心靈雞湯"來調和一下, 使一眾愛設計的香港設計師帶來一盼望... 例如... 真正好的logo解說可以點寫... 本人相信一定有, 但可能不在香港。請賜教!

Designer

 
At 23/12/09 10:24 pm, Blogger 學子 said...

做撈稿,做得好,喺康港真係唔多。(未敢賜教)

其中水準高又穩定的可數「阿爺」Henry Steiner,他的𣾀豐、置地、(舊版)大新銀行、(舊版)香港電訊都是港產佳作。勁叔著名的中國銀行、阿倫陳早年的西武,亦算難得上乘之作。若查閱這些傑作的解說,就會明白甚麼叫做言之有物,甚至圖像背後的智慧。

國際上,(隨口噏)Paul Rand、Chermayeff & Geismar、Alan Fletcher、Pentagram、Johnsonbanks、The Partners 等都做過不少有意思又美觀的撈稿。印象中,他們的解說都沒有提及「天地人」的。

放眼世界,不難找到好嘢。奈何活在康港,視覺污染嚴重。唉,睇開啲,笑兩嘢咪算囉 ~~~

 
At 24/12/09 12:03 am, Blogger 學子 said...

老套啲講,好撈稿其實不用多解說,visual communication 應由 visual 傳意,not verbal。有時,頂多補充一兩句就足夠,如:FedEx 中的隱藏箭咀,一講就聯想到快捷;置地「H」撈稿中的「壽」字簡號,喻意吉祥。

靠長篇大論的,多屬流嘢。(但假大空成風的今日,長篇大論有長篇大論的 market 呢。咪阻人揾食啦。)

 
At 24/12/09 12:51 am, Anonymous Anonymous said...

Thanks a lot! 學子最後話"咪阻人搵食", 細想, 這班"濫調人"好似阻正常人搵食! 因為你正常, 相反世人覺得你唔正常!!! 不知是否末世現象! 避唔到!

Designer

 
At 26/12/09 12:15 am, Anonymous 401 said...

個撈稿咁dark咁gothic,擺到明唱緊特區設計界現況啦!堆廢話明顯在敷衍主辦單位,慘得過有人信?

 
At 26/12/09 1:36 am, Blogger 學子 said...

401,如果劉先生原意真係如你所講,咁真係大快人心,人民英雄是也!!!

 
At 26/12/09 10:05 am, Anonymous 401 said...

凡事多面睇,個世界會更有趣,話個logo暗藏末日密碼都得㗎!

 

Post a Comment

<< Home