20.10.05

Show Me the Money !

進入第二年,要從三大主科中選擇其一為「Home Subject」。Advertising,Design 和 Illustration,學子選了 Illustration,因為想作多方面嘗試 (好似啲歌影視幾棲小生咁)。「Supporting Subject」選了 Photography,因為自己對其他兩科,AV (mainly 拍片) 和 eGraphic (interactive stuff and web design) 興趣不是太大,而且從前已經略有接觸過,因此,很想專心拍拍照。這兩個科目成了未來兩年主要的學習大綱,當中所有的 projects 都必需要完成。除此以外,還有其他類似「elective」的科目可供自由選擇,如 Animation、Typesetting、Etching、Printmaking 等,Screen-printing 成了胆拖一拖二的第二隻腳。加上 Cultural Studies 和 Context (思考性必修主科) 的 essay,年中大大小小的比賽與及飛來蜢 project 或 freelance,又或者 sit 吓其他科目啲堂,今後,想得閒都幾難。

有日,同一啲同學仔傾開計,談到選科的問題,有些同學甚為擔憂,恐怕自己今日揀錯了不適合自己的科目,或揀咗科「冷門嘢」,日後搵食會好艱難,前途和錢途都堪虞。是次在坐討論的,都是亞洲生,有康港、國內和韓國。有人擔心 Illustration 行頭窄,當名 illustrator 搵極有限;有人暑假期間回韓國,在一些頗有名的 design 公司做了一輪 intern,大感前景麻麻,創意水平多流於跟風追潮流風格,深究概念 research 的乏善足陳;有人覺得 Advertising 應該最有錢途,但又怕難找工作,行業競爭太大弱肉強食,或不知自己國家的氣候如何。一股濃霧彌漫在各人眼前。這時,學子想起靚佬湯在《Jerry Maguire》中大叫「 Show Me the Money!」的情景。如果有人可以 show 到俾大家睇,錢途何在,可能,大家即刻放晒心。討論尾聲,有位康港同胞問:「咁,邊範最搵錢呢?」學子即時搶答:「Drug trading。」大家都笑笑口 (甚為驚嘆學子的爛 gag 和涼薄),... ... 。

其實諗真啲,在經濟先行的資本主義社會中,只要有人可以「Show Us the Money」,再「不切實際」的科目,都很可能會頓時變成眾家長子女的 favorite subject。畢竟,為人父母的都擔心囝囝囡囡們的將來,是否豐豐足足無憂無慮,比一切都重要。這是天經地義的。但是,工作佔了我們人生的三份一,一份做得愉快的工作較要緊,還是一份薪金豐厚的較緊要呢?硬要二揀一*,都咪話唔「人生交叉點」!

唔知關唔關福利主義或人家地大市場廣事,眼見啲鬼仔鬼妹,真的比較闊佬懶理。只要自己鍾意,幾冷門都義無反顧,甚少擔心這擔心那。他們擔心的,是自己太「多心」,乜鬼都有興趣,乜鬼都想試吓。佢哋 focus 的,多由自己出發,好少問「市場」。可能,人家的「冷門市場」都夠養起有志者吧。

有時諗,show 晒條錢途俾你睇又如何?個所謂市場會永恆不變嗎?有 guarantee 嗎?讀得 design,講得 creative,為甚麼還要被動地膽怯地睇住乜鬼大眾市場嚟做人呢?一定要直接地搵到錢先去做嗎?不知去齋讀 business 好過啦?求學不是求分數,原來是求財!

Attitude,Passion 同 Guts 有冇得教㗎呢?

* 嗱,冇話錢唔重要呀吓。大家咪乘機講埋啲乜鬼「要攞個平衡」嗰啲「阿媽係女性論」吓。社會個歪風有幾歪,啲人有幾發錢寒,大家心照。{{ : )

2 Comments:

At 21/10/05 6:39 pm, Blogger AbsoluteVodkaCat said...

其實睇o下香港各專上學校所提供既課程同報讀既學生人數就知, 大陪份都係同business有關既~

 
At 23/10/05 2:24 am, Blogger 學子 said...

真係越嚟越唔明叫啲細路寫「我的志願」為乜?如果啲𡃁仔女十分誠實地 (現實地) 以「任何最搵錢、最 hit、最襟撈的行業」,老師們會如何教化他們呢?定大讚其構思「醒目」,夠晒體貼市場呢?

... ... 可能,那只是「作」文吧。

 

Post a Comment

<< Home