3.11.05

設計教育盲點?

Blog 友 Veron上一篇 blog 的回應如下。(乘機又借題發揮一下)
諗起上次聽阿勁叔個talk, 佢show左唔少佢design既poster, 跟手話,"唔識用電腦唔緊要, 我都唔識用電腦", 用電腦做既effect,畫既圖都你佢o的員工做既~更係唔緊要啦~你有錢比人幫你畫~之後又講左好多marketing...做生意既野~
聽完成個talk...成腦都係錢..marketing..
生意經、搵錢之道當然有其重要性,作為職業手嘛。但,you know,語氣、講嘅方式同其公司或個人取向斷定嗰段內容係咪富「市儈味」。(同一句話,用「sale 屎腔」講,可以差好遠哦!)

暫唔講 money,講嗰句:「唔識用電腦唔緊要, 我都唔識用電腦。」

Steiner 都有講過:電腦和軟件應用已經取代了基本設計知識的教授。勁叔同佢所強調的,其實有根有據,合情合理,無可厚非。可是,電腦,在學習設計路上萬萬唔應該行先,或者攪到最後只曉得撚電腦而 (例如) typo 奇差。但是!但是!現代設計人,如果唔識用電腦操作一般的熱門軟件,就有如在前輩們嘅年代,唔識用針筆、雲呎、圓規、rubber cement、鴨咀筆等基本工具咁嚴重!試問勁叔同石老先生聘請 junior designer / artist,如果應徵者話:「我唔識用電腦。」你估條友仔有冇可能入到職?

康港設計教育同業界所面對其中最大劑嘅問題係:市場細且爛,各公司為求「高效率高回報」,狂用電腦同人力工時去回應趕頭趕命嘅市場節奏和所謂客所要求。可悲地,眾學校見狀,「體貼地」回應之,狂製造「迎合市場需要」的「設計人才」,電腦變成了最最最「可見的」搵食技倆,唔學唔得,其他的,都變得次要。咁,你話嘞。

三十幾年前入行,而且仲上了神枱,就緊係唔駛學今時今日嘅電腦啦!如果勁叔冇咁勁,你估佢唔駛學番兩嘢旁身麼?!上一代唔體察民情,咁就緊係慢慢一代不如一代啦。做下一代嘅,又多數拾吓拾吓,去到啲所謂學校,又狂被人硬教授電腦軟件加純 presentable 靚仔「表皮設計」,想認認真真學正統嘢堅嘢嘅,又苦無門路。最後攪到,自求多福,自我進化才可能或者慢慢 catch up 到個現況。

不過,話電腦係必需,又可能會令到一啲邏輯混亂嘅兒童走去狂操電腦 ... ... 畢竟,「基本設計知識」係乜?慢慢已經 blur 了。唔教電腦又教乜呢?教嗰個都 confuse,莫講學嗰個吧。

唉 ... ... 康港。

10 Comments:

At 3/11/05 10:41 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

以前電腦未普及時,我想大多layout都是手繪吧。手繪,有些效果做唔到。那大家都主力在idea上。因為idea是可以以好粗的visual表達。現在,大家做layout給客時已做到好真好靚,所以,大家都將focus倒放在visual上。其實,idea還是最重要,很多客最受都是idea呀。

 
At 3/11/05 9:06 pm, Blogger AbsoluteVodkaCat said...

其實我覺得做學生既, 都有做學生自己應有既責任~唔可能話學校講咩先生講咩,學校教幾多就識幾多~唔知點解,有好多人都唔多鍾意睇書,其實睇多d睇唔同既書係好重要. 

 
At 4/11/05 8:26 am, Blogger 學子 said...

就算大家驚覺 idea 的重要性,在急功近利、凡事短視的氣候下,都只會慢慢選擇回浮誇嘢膚淺嘢,畢竟,idea 和內涵同樣需要思考和時間去 develop 和 build up,大家未必 afford 得起。 其實啲公司同啲「學校」都知道 idea 好重要,最值錢,見佢哋吓吓打住「創意」旗號就知啦。但可惜佢哋根本冇咁嘅資源 (人力和物力) 同眼界去實行,再加上個城市普及文化太市井太 local,土壤養份有待改善,真係講易行難。

唔睇書、唔發問、唔自發、唔上進,如果屬集體性,在一代人或一整族人成了一種普遍的習慣,咁,這可不是社會上某一層面或崗位人仕的責任了吧。從教育制度同社會風氣度找找看,唔知會唔會搵到啲線索呢?

{{ : )

(真高興,呢度旺番少少,haaa!)

 
At 4/11/05 11:27 am, Anonymous Anonymous said...

免費教育 > 被逼讀書 > 對書本文字知識提不起興趣 > 分數鬥爭 > 脫離鬥爭分數層面 , 轉而追求虛榮 (可以繼續同人鬥哂命) > 搵錢 > 錢錢錢錢錢錢錢錢錢

大部份香港人一生既心態就係咁 ,
咁想問下 , 藝術 / 設計 / 文化對香港人黎講又係咩野 ??
咪就係搵錢工具之嘛 .
發問會發達咩 ? 自發會發達咩 ?
講上進 ?? 搵到錢咪上進囉 .
而家就算 [藝術] 0係 香港既地位好似提高左 ,
但都只係 d 人借此用黎炫耀自己既 [淵博] 知識 / 人格而已 .
要本土人真真正正懂得藝術文化何價 , 我唸仲有一段好長好長既路要走...
就好似要中國人唔再食狗肉一樣 .

 
At 4/11/05 9:32 pm, Blogger AbsoluteVodkaCat said...

睇完libby寫既野...突然間有d灰....

 
At 5/11/05 12:42 am, Anonymous Anonymous said...

睇番 design 谷 , 有人唔識解 [信言不美 , 美言不信] 仲灰....
呢句文言文已經唔係最深果隻 ,
相信我地每個 0係 填鴨教育下唔多唔少都吸收左少少 ,
但係... 點解...............
點解偏偏就係唔識解呢 d 咁淺既文言...........

中國人啊.......
香港人啊........
設計師啊.........................

 
At 5/11/05 3:02 am, Blogger 學子 said...

Positive 番少少睇,其實都有唔少人意識到問題的存在,而且正默默耕耘着 (至少身邊唔少朋友都有咁做)。然而,傳統積習呢家嘢真係唔係三兩嘢可以改變得來。再者,康港根本就係靠「錢錢錢主義」起家,如果要走真正國際高文明 elegant 大都會路線,咁,真係需要一個較長遠的計劃了。幾長?起碼要長過兩三屆特首任期先至有啲可能有啲啲建樹吧。如果等唔切,那麼,真係要認認真真地想想出路了。

Design 谷,真係一個解構康港草根切雞文化的好去處。但它卻未能真實地反映優質康港設計文化的真貌。不用太心灰!「Design 谷」的那個「design」,不是世界設計史上的那個「design」。

 
At 5/11/05 9:38 am, Anonymous Anonymous said...

一直以來我都唔認為 design 谷可以代表到全香港設計師之間心態討論又或者係可以全面地討論香港設計 ,
(所以佢地某 d 所謂設計討論 , 某 d 非常 impossible 既發表我都唔覺得驚奇 , 亦唔會怪責佢地 .)
之但係就算作為一個普通正常香港人 , 都應該連呢少少既解讀能力都有掛... ??
又或者係我睇得香港人太高啦........

不過我真係好憎中國大陸果 d 得把口既性格 , 回歸後 (回歸前都有 , 不過無咁西利)就將呢種性格傳染左香港...
(詳細的我就 0係 自己 blog 寫吧.....
如果唔係呢度就變左係自己 blog , 哈哈哈~)

 
At 5/11/05 11:15 am, Blogger AbsoluteVodkaCat said...

文言文...我真係唔識..事因我中文剩係讀到小六.....
所以..家陣有份功課,阿sir要我地設計個中文字體去襯返一首詩詞歌賦....望住果本詩集..有睇唔明既字..又有睇完都唔係太明佢想講咩...好死...好死...唔知點死....

 
At 5/11/05 9:30 pm, Blogger 學子 said...

Design 谷現象,等學子搵日寫寫先,因它確實反映出部份康港設計業的現況 (希望唔係佔大部份吧)。

大陸化就真係幾令人擔心,特別係一啲英國佬幫我哋建立咗嘅文明價值觀,真係唔可以俾佢赤化落去。最恐鬼怖嘅思維係嗰啲盲目民族主義情懷 —— 英國佬叫我哋食飯,我哋偏要食屎!

Veron,如果因自幼出了埠生活,唔識文言文都唔出奇吧。而家 google 咁鬼強,一 click 一 search 都好易搵到解釋。至怕連 google 都唔識用啫。其實,重點都係語文水平問題。二文三語只得母語可以,正係我哋教育同社會風俗嘅弊病。

要設計中文字款,真係唔講得笑。作為小習作或設計一啲較 decorative 嘅裝飾字還算難度低。但如果真係要整隻實用和易於閱讀的新字款,都咪話唔難。吖,英文 typo 書就有雷咁多,咁,講中文 typo 嘅,又有邊幾本必讀嘅呢?中華字體學中,有冇類似 Jan Tschichold 咁嘅猛人呢?(定喺文革時被批死晒呢?)

 

Post a Comment

<< Home