20.2.06

笑中有淚

康港大會堂重燃學子寫 blog 之火。真係多謝晒!

一直以來,都經常忍不住氣地愛嘲笑 (或 crit) 一些質素低劣而又具規模的設計 project 和醜陋的文化百態。有時用詞會偏向涼薄、好 mean,甚至不留餘地,令人會覺得「有冇必要去到咁盡呀?」其實,用詞、語氣、或使用圖像,目的都在於將想講的 points,有力有效及全神地說出來,希望訊息的接收者可以明白作者之「恨之心切」。不是報復,但感慨那些質素低劣、完全漠視嚴謹認真創新精神的「設計品」,活生生地每時每分每秒一巴一巴的掌摑着一班有理想有能力有熱誠的創作人。殘酷地將本已經微少的空間越收越窄,肆意地繼續讒害大眾的低水平鑒賞和審美能力。具規模的 project 都不肯花錢 (合理價錢) 聘用和尊重專業設計人,仲講乜「創意工業」!仲攪乜「設計學院」!難道要叫那些設計人,乞求一些「小錢空間大」,又或者自製 personal projects,去參加乜鬼設計豬肉獎,以宣泄那嚴謹認真創新精神嗎?(Designers 真的要淪為 wankers ?)

當一個地方有着這種令創作人側目厭惡的文化傳統和集體價值觀時,只靠有心人以好作品逆流而上地去回應,去嘗試溝淡個化冀池,是不足以改善現況的。我們需要的是一場「運動」,一些能喚起大眾的「動作」(至少能喚起同業,或集合一眾「有心人」)。... ... 十分天方夜譚吧?!哈哈,其實都覺得「講就易」,但始終覺得係一個方向。

... ... ... ... ... ...

「趣聞」兩則。

個多月前,同胞同學 sent 條 link 嚟,話在學校的網上 blackboard,公開比賽一欄,發現有一個康港的「撈稿」設計比賽,正在接受作品。於是即上網查看。一睇,嚇了一跳,之後,得啖笑。原來是乜鬼「康港知專設計學院」。唉,現在可供同學們參加的比賽,有 D&DA Student Awards 十幾種 briefs、Hennessy XO packaging design、BBC website、MTV ident、Italian furniture brand - Lago 米蘭展宣傳 campaign ... ... etc.,試問有誰對此等「設計學院」有興趣呢?除非 ... ... 為錢吧。(冠軍 US$10,000,如果認同其辦學理念,又唔覺個 website 嘔心的話,不妨玩玩,搏一搏。)


整個網頁都沒有 selectable 的「real text」,全以「𠝹豆腐方式」將一舊舊 gif 合成,用純圖像「畫」個 site 出來!一個字 —— Pro!希望將來校方搵的 web design tutors,好似咁 pro,班學生就有福囉 ~~~!

... ... ... ... ... ...

之前介紹過「彩虹亞洲國際城市」的幻化彩色視覺刺激,近日,幫朋友搜尋婚禮事宜,又發現「幻彩正嘢」!難得的是,今次竟然在文化樞紐 —— 大會堂 (網頁) —— 出現!再聯想起早前回英時,在康港國際機場拍攝得的「激彩機場撈稿」!真的襯到絕,彩到絕!機場撈稿都夠薑咁玩法,充份表現出作者對原本嗰隻 metalic 綠嘅厭惡!充滿反叛,夠晒批判性!我鍾意!!!


不好意思,知道圖片之 art direction 確實令人不安,但為了傳真,我不得不保持原汁原味,尊重原創嘛,sorry!

3 Comments:

At 20/2/06 12:10 pm, Blogger 朋友 said...

彩虹色充份表現了本埠的「盆菜逼爆風格」!!!

 
At 21/2/06 8:50 am, Blogger ANTONIO MELSON said...

好笑~~~
康港文化中心送精美修甲禮盒。

 
At 21/2/06 9:08 pm, Blogger 學子 said...

唉,其實出到送嘢呢招已經好鬼庸俗同好低樁,試問參加得「文化之友」(個名都好唔掂),又點會貪呢啲少便宜呢?... ... 不過,如果呢招真係好 work,速銷到啲 membership 嘅話,咁就 ... ... 應該為本埠文化水平默哀了!

真係好想知到點解會揀「螺絲批套裝」同「修甲套裝」嚟做禮品,莫非有人搵到啲廠商 sponsor?... ... 唔好話我聽係用真金白銀買㗎嘛?!

 

Post a Comment

<< Home