20.12.05

愛回家

幾日前乘搭有少少懷舊 feel 嘅德航 (包括機內設備同啲空姐),經法蘭克福抵家,好疲乏,但開心。

【五星級的家】
「摩天凱旋門」「脾華脷豪園」「宇宙星輝大大帝歐陸巴屎閉華庭」... ... ,屋企之所以係屋企,唔駛一味靠「豪」。幾個親人,一些不太 design 的裝潢,真正無添加的餸菜;即使空間不大,那種感覺,已經是天下難尋,獨一無二的。八個多月沒有回家,一切都感覺良好。(不過,馬不停蹄的大小聚會實在消耗精力。) 逛街,重嘗懷念已久的香江美食,相信係唔少海外港人回港的頭號節目,即使係一向懶另類的學子,也不例外。

【Cantonyama】
Cantonyama 位於廣東道八十號,新商場,相信唔少人都去過。日前行街,行經尖咀,記起朋友早前提及過它,於是走去貢下。好老實,行街麻麻地係我杯茶,特別係賣女人嘢嗰啲場,一入去就會眼瞓;去 Cantonyama,完全係為咗「design」。雖然聽落係有啲變態,但確是千真萬確!因為個商場 identity 係朋友約翰的手筆,知道做得不錯,所以想親身去瞄瞄。個 identity 主要用英文字體 Helvetica 為中心,用 typography 及一些文字學的資料背景來作為主調,將之成為視覺佈置的元素。如此富教育意義的商場形象設計,在康港,的確不屬常見,尤其是在分租式的商場 (仔),更加難得。但是,逛完了整幢三層高的小商場後,感覺不是味兒。商場的形象設計本身很美、很特別、具個性、很 design、兼甚破格,十分「唔康港」;三樓的小小海報展覽,亦十分 artsy,會場確實營造出「潮」和「designy」的氣氛。可惜,這一切都同場內其他的物件有格格不入的感覺。

初到一樓時,真係以為去了「聯合」或「旺角中心」!好在冇人開塔羅檔或戰棋局,否則,仲會有屋村 feel!幸好二三樓商戶爭氣,先至令學子覺得不枉此行。嗰條幻彩樓梯同啲 interior design,真係一把二把咁刮落啲 Helvetica 度!兩種 style 之衝突,湊成了一幅悲壯的圖畫。慨嘆嘅係,好少見到商場 identity graphic 係好過幢嘢嘅裝修的,有誠意,有心機,唔馬虎,其實對設計愛好者而言,已經好安慰。可是,眼見它如此被糟蹋了,難免心痛。

一套有質素有 heart 的 identity,一眾來自世界各地的本地設計熱心人嘅 posters,埋沒在喧鬧的鄙俗石屎交易所內,... ... 一堆牛糞上。



【生計大過天】
繼「政改熱」後,「WTO 熱」旋風式襲港,全港市民鬧哄哄,有參與遊行的,也有圍觀作啦啦隊的。耗資兩億港紙,有戰爭場面咁嘅效果,揚威海外,省靚國際都會品牌,比起都要成億嘅「巨星𣾀」,化算得多!學子係九龍人,嗰幾日海都冇過,錯過咗是次盛會,好不可惜。不過,事情倒令學子思想到:自己應該幫邊面?作為設計人,商家佬大品牌,當然係我哋嘅老細,米飯班主,衣食父母,唔得罪得。至於農民啦喎,感情就差啲啦,佢哋邊會幫襯 designer 呢?當設計師,某程度上,真係好鬼幫有錢人搵更加多錢;窮鬼,冇錢客,好難會受我哋歡迎。(有時,自由度大都係咁話啦!) 咁 ... ... 我係咪應該因此就鬧臭班農民,話佢哋「攪事」呢?唉,真係好鬼人生交叉點。

見啲報道一有遊行就訪問啲商鋪,問其生意如何,真係好鬼 proud of 我哋啲「國際大都會視野」!「生計」真係何其重要!正所謂「修身、治家、齊國、平天下」自己作中心,作為出發點,攪掂自己先,真係好實用,好有道理!唔怪之得「修身堂」咁發!

【e-道】
難得返港,梗係拿拿臨走去換身份証啦!呢次真係要真讚政府,整個換証手續超快!好唔董健華!抵讚!(不過可能學子受得太多英國怠慢嘢,所以 feel 到個 contrast)

在大堂等待影相期間,細心欣賞我國特區政府的智慧結精設計,俾我發現咗件正嘢!(唔好怪學子大鄉里,海外華人係 out 啲㗎啦!) 那就是 ... ... e-道 道 道 道 道 道 ... ... !學子雖然 out,但都緊緊知道有套韓劇叫「醫道」,仲好似都頗受歡迎㖭。所以一見「e-道」,就「𠼻」一聲笑咗出嚟。堂堂一個政府重要部門 —— 入境事務處 —— 玩埋啲咁嘅 gag !?有冇小家咗少少呀?!政府成鬼日學人用「i 乜」「e 乜」都算啦 (因為唔只係佢一個人用,周街啲人都有猛跟 Apple)。今次好跟唔跟,跟無線?!?!抄都抄個好啲啦!想同師奶市民打成一片,都唔駛咁啫!

唔知點解,一見到呢個死人名,就好似見到:一個四十來歲嘅中層師奶官員,正在會議室內同班同僚開會度個名 for 一條新嘅「智能過關出入境通道」,而喺大家苦無頭緒之際,該中層宫員,陳李月好女仕 (設計名稱),就話啦:「吖!我諗到!就用『e-道』啦!『e』代表 electronic、智能、科技、easy、易辦事!『道』梗係代表我哋過關條通道啦!『e-道』『e-道』唔係『嗰度』,又似『醫道』嘅諧音,啲市民實記得啦!好!一於咁話!」眾部下齊聲叫好,收工去也。

56 Comments:

At 20/12/05 11:37 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

想講Cantonyama。我無去過,但看過不少客稿報道。看過那些以Helvetica作主題的相。感覺不好。除了較別的商場不同外,我看不到有什麼特出之處。用Helvetica為主,是否因為有種潮的感覺?即使這樣,都是一種很表面的潮。如今日大家bling bling上身,就以為自己是hip hop戰士一樣。為何選用Helvetica呢?Helvetica同個場有什麼聯繫呢?

 
At 20/12/05 3:02 pm, Anonymous Anonymous said...

嘿,e道呢家野係咁岩唧,因為舊年年尾開始響羅湖已經有... 韓國套野個韓國原名就係叫《醫道》,咁都唔怪得人既... 如果抄無線,早就變左「超級無敵過關易」或者係「群星歡樂過關喜洋洋」咯...

 
At 20/12/05 7:48 pm, Anonymous Anonymous said...

呢位朋友, 點解你會覺得Helvetica係潮?
呢個係一個幾十年前的font..你對佢認識有多小??

呢個Helvetica展覽同個場可以係冇關係,
Cantonyama只是一個場地,只係借呢個場地做展覽而已,正如係Art centre攪展覽唔係一定要關Art centre 事..

至於點解用Helvetica,係想同行外及行內分享呢個字型的故事及同Arial既分別...

 
At 20/12/05 8:20 pm, Anonymous Anonymous said...

helvetica係廿年前潮過吓咁啦,當時neville brody 係arena homme狂用兼想玩殘helvetica,不過事與願違,當時好多designer以好潮,所以用多咗添。cantonyama呢個mall用helvetica,因做呢個mall班designer都好欣赏呢個typeface之外,都想椎廣helvetica精妙之處,好等其他人知道其實helvetica同design 都係佢地身邊日日出現

 
At 21/12/05 11:25 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

當然,字型無話潮唔潮,大家都知。但呢,那些客稿報道實在有將個場用上Helvetica同潮劃上等號。

其實,我實在想唔通一個「商場」同一款「字型」有什麼關係。當然,可能marketing的人會覺得有point,等D記者有D野寫,但我們行內人又會否想深一層呢?

 
At 21/12/05 1:29 pm, Blogger 學子 said...

「e-道」嘅由來果真唔係抄無記?!咁我咪怪錯咗佢哋?!咁真係要 say say sorry 啦!不過,雖然今次錯怪,但絕對唔會改變學子對政府創意嘅鄙視嘅!哼!

Helvetica 對學子而言,真係幾時都咁「潮」!之所以用「潮」字,絕無貶抑之意。可能「潮」字已經被本地啲雜誌汚染了歪曲了吧!潮可以是永恆的,timeless!Modernist 所追求嗰種美!

謝謝約翰,將設計概念及一些背景作了交代。學子只是覺得整件事未夠好,有啲嘥咗。至於適唔適合個場,自己倒覺得有時唔駛吓吓營合所謂市場需求,將個可能性推盡啲,去盡啲,反而重要;反則,只會淪為 ordinary,普普通通,「太正確太正常」。

 
At 21/12/05 5:40 pm, Anonymous Anonymous said...

之前個msg炒左粉,煩請版主delete。
-
等我又搭下嘴先,點解要係Helvetica而唔係Univers呢?要拋書包講歷史同埋underrated既話Univers係咪會比Helvetica更過之而無不及同埋有趣呢?提到Helvetica同Arial既分別,相信真係行內人既話就一定會知,唔係行內既又點解會有興趣想知呢?不如八多兩期忽周睇下媽咪姐好過。

我覺得唔好為搞而搞囉,要講普及同常見點解唔玩Times甚至Arial呢?Helvetica響外國已經玩到唔玩,玩到爛咁滯,係咪要超英趕美人玩我玩而揀Helvetica呢?

再者,將一個商場用一款字款黎定性其實相當無謂(甚至有少少無聊兼戇居),係咪真係成個場都係做modernist野先?搞搞搞到頭來個場都係賣街仔衫同日本水貨野咁又有乜謂呢?

真係要sell"本地創意"既,點解唔明正言順咁自己做隻土炮字黎幫幫手谷谷個場佢呢?

 
At 21/12/05 10:57 pm, Blogger 朋友 said...

同學仔乜唔聲唔聲返左黎過聖誕~?

canton也媽爹呢個場,其實仲衰過利時,又bra又童裝,都幾雜,而且尖咀東岸同西岸d客路都幾唔同,也媽爹呢劑自求多福勒。

商場包裝,點講都係interior行先,個場d裝修咁出事,隻Helvetica無論有幾無敵玩到點出神入化都救唔番件事。

 
At 22/12/05 12:57 am, Anonymous Anonymous said...

首先多謝Ken先生既留言地方,同大家費時有心既回應,再回答番Steven先生有"?"地方
都係同句,用Helvetica只係一個主題,點解唔用Arial呢個真係冇必要答,而點解用係因為攪呢個展覽既人"Joel,John,Toby同小弟"都同係呢個font既支持者,同大家都明白用呢個font係有一定難度(當然我地唔係用得好),而都想搵一堆*有心有力,而目的都唔係想拋書包及講歷史,主要都係想比行外人分享一下呢個字體既可能性,對我而言,推動本地設計唔係一定要"中文字,紅白藍或大排檔"再者,有小數是外國及內地設計人"而行內人則想同帶出平時大多品牌同周遭大家可能忽略左既經典設計.

呢個展覽唔係一個要包人流同收人入場費既工作.而我地都唔需要同比場既人交代咩係Helvetica,所以上面提及"八多兩期忽周睇下媽咪姐"既人(大底係講一些行外人),我地都冇諗過要佢地睇,再者...我地攪呢個展覽都冇需要考慮"谷谷個場",paco商場攪展覽我諗應該唔會考慮師奶同下面賣咩掛我諗(比喻大左小小,請見諒)

講到尾呢個場賣咩野都同個gallery真係冇咩關係.我諗可能media寫左太多同展覽冇關既野,可以的話我都想分享多d Cantonyama 既事...


好多謝呢次有份參與呢個展覽既設計師,更多謝toby搵佢地幫手,知道佢地大部份都係有心同資深從業員!!!
*(有心指用過心去做諗野,有力指真係有做過野,唔係維園呀伯既行內人)
*不過如果信和仲有4仔賣而搵我地攪展覽,我諗一定好玩,同一定有關係.

 
At 22/12/05 1:38 am, Blogger archetypist said...

令人覺得潮同拋書包就一定唔係我地想做,typograhpy係香港行內行外都比忽視,各位行家諗下點解arial會流行通用過original既helvetica?我吔做design係個mall都想帶出呢Dmessage係display,當然係cantonyama做呢樣嘢唔係最好既方,但係多謝joel係個場有自由度去俾我地去voice out呢Dmessage.而呢個helevetica既campaign係會一連串做一年,希望大家俾D意見,謝過。
如果大家認對helvetica和arial有足夠認識,可以試吓呢個game
http://www.iliveonyourvisits.com/helvetica/
microsoft用arial强姦咗helvetica,故事如下
http://www.ms-studio.com/articles.html
microsoft下一個對象係frutiger,係ken既favourite font喎好似
http://www.hardcovermedia.com/lab/articles/fruseg.htm

 
At 22/12/05 2:02 am, Anonymous Anonymous said...

同學仔,返左黎食一食飯啦.

講cantonyama先,同kenji講既一樣啦,點解用Helvetica唔用其他fonts,個exhibition theme已經講左啦Homage to Helvetica Exhibition丫麻.至於外國玩到唔玩,唔等於我地唔玩得,亦唔等於叫跟紅頂白.你睇下年中全世界有幾多個anti war既exhibition.唔好用一d小中國人既思想諗野.乜野超英趕美....可悲可悲.

我自問唔係一個想做一d野改變世界既人.不過亦希望可以對本地既設計界做少少野. 香港唔係人人識design,不過好似TVB d 片頭design靚左,在我而言對香港係一件好事,就算係抄都好(當然原創就仲好d la) 都叫係一種教育,你睇下德國既design你就明白.

d 本地啲雜誌汚染了歪曲既「潮」,講真我唔care , 因為lee d 已經係我可以做既範圍以內可以做到既事,我只可以搵到lee d場做exhibition,希望唔多唔少可以推動本地設計既事.可以既你估我唔想o係文化中心攪.至於個場點包裝lee件事我亦唔care,因為我唔相信香港有人free個場比你做lee d野.

每一件事都可以有唔同既角度睇,一個藝術家同graffiti artist 分別幫cantonyama做野,你覺得graffiti 係唔係件事「潮」左? 如果你係咁諗 , 汚染同歪曲件事果個唔係本地啲雜誌...................係你自己

如果要潮.................. 劉米高,eric so lee d 人就有份做啦....................

當然個exhibition 有太多不足,宜家因為cantonyama擺過,容易搵一d 大d 同一d無咁易比d膚淺既人認為係潮既地方攪. 無第一步,點會有第2步呢.

 
At 22/12/05 3:34 am, Blogger 學子 said...

嘩,多謝各位光臨!Cantonyama 個場旺唔旺就唔知啦,我個場而家就旺晒!哈哈哈!

係呀,返來幾日啦,會留一個月,請 call 或 email 我,因換咗張 sim card,唔鬼見晒啲電話號碼。對口對面傾,零舍有感情嘛!

講番 Cantonyama。

其實,當初見到有關個場嘅 CI 時,經已覺得十分難能可貴。事關大家都知,康港嘅中小型商場形象,有幾多個見得吓人呢?意思唔係話大部份都奇醜無比,而係,馬虎居多,毫無重視可言,試問有幾多例子真係令行內人覺得「安慰」嘅呢?康港設計其中最大劑嘅係,好難搵到一啲大 project 或已出街嘅「設計品」作為設計教學用途。換句話説,就係,嗰啲所謂嘅商業設計與設計人日講夜講的設計脫鈎了,好似用好設計就等於「大風險加冇錢賺」咁。設計使用者沒有好好利用設計人嘅腦袋 (知識) 去完成一件設計品。舉例:學 motion graphic 的,要專要好,斷唔會參考無線或有線電視啲嘢啩?!學 information design 的,如果參考康港啲路牌或各巴士公司啲「傑作」,睇怕只會搵到反面教材。學 product 的,唔通睇 Design Gallery Alan Yip 個「壽司計數機」麼?!(不要忘記!以上都係本埠大機構,大大名牌唷!) 所以,學子係好 appreciate 用較「designer 角度」嘅方式去做呢個 CI 同攪是次展覽的!

至於適合與否,則覺得應該抱一個比較闊及包容嘅態度去睇。好老實,有好多場,核凸到你唔信!潮如舊底「百利」「利時」,其實根本冇「CI」,個 identity 係由啲商鋪 「進化地」營造出嚟的。既然醜可以有咁大空間,點解喺有人樂意俾個場俾設計人發揮下,唔可以去盡少少呢?可能結果唔係 perfect 或好似麻麻地「對徑」,但我諗我哋嘅設計環境係極之需要類似嘅 example 的!不論對客對學生,甚至自己友 —— 行家!都係十分重要的!!!

 
At 22/12/05 4:05 am, Anonymous Anonymous said...

哈哈多謝三位搞手三個好唔同既回應。
其實唔係要拗頸,只不過係睇到好多唔係幾make sense既地方。

都係果句,要推土炮野唔係問題,要賣Helvetica(或任可一隻typeface)情意結都無所謂,但一隻typeface同土炮設計究竟有乜關係呢?係咪不過只係因為用左Helvetica黎做個CI,所以就順理成章用係做個theme?

一個展覽其中一個(最)重要既地方就場地,個場好就算exhibit抆水少少都可以幫番成件事,但而家講到個展覽神奇到可以同個場detachable就講唔通囉。而且場地同觀眾或者係人流,甚至係觀眾既"質素"係相對既。你辛辛苦苦搞左壇野出黎就梗係想有人黎睇架啦,唔好講話凈係for邊一類人黎睇呢類咁反智既說話囉。點解要去分行內及行外呢?咩叫做行內?咩叫行外?條線究竟應該點畫,應該點分?尤其係響香港,一個月入八千既正稿員算係行內定行外?

回應kenji先生
響信和攪果個就應該叫Homage to AV Idols,應該有得諗。

回應john先生
因為A字行先,而且通常Arial都係system font,而Helvetica就係要比錢買既。

回應toby先生
即係呢,我明白你既立場,但有時講野唔駛咁defensive囉,唔係話你攪左個展覽(或者其他)講野就可以咁"我"囉,你話我小中國人,咁我係咪可以話你大香港人(designer)呢呵呵?

順帶一問,唔知展覽中各designer用既Helvetica係咪全部都係真金白銀買番黎既呢?

 
At 22/12/05 11:25 am, Anonymous Anonymous said...

好好笑!!!!!你真係十萬個為什麼!!!!!你呢個問題係好好笑!點解要this吾可以that?
用下腦la!!!!!!!
hahahahahhahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahaahahahahahahhahah

 
At 22/12/05 11:31 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

可能我有少少誤會。我講過,我無去過個場,只是讀過報道。所以不知道是次「展覽」。我最大感覺,是讀過某些報道,話裡面所有舖頭的招牌都是用Helvetica。我心想,咁都寫得一餐?之後再看,話原來個場全以Helvetica為主要theme。

假若是一次性的「展覽」,我則認為問題不大。只是奇怪點解個場全以Helvetica為identity都可以叫做有point?

 
At 22/12/05 11:37 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

容我再補充。

「展覽」的性質,我沒意見。展覽的場地,即使放在任何一商場,都不是問題。

我的問題只是為一個商場以某一字型作主題都能成為賣點。

 
At 22/12/05 11:38 am, Anonymous Anonymous said...

如果一個designer覺得arial都籍得做個展覽既話,真係唔該返去讀多幾年書先啦~

arial都係抄襲helvetica架咋~~

 
At 22/12/05 11:50 am, Anonymous Anonymous said...

真小人點都好過偽君子.defensive又好,offensive又好.你鐘意點睇就點睇.我出post係講自己既睇法,我真係唔明用"我"有乜問題.客觀?!只係一班主觀既人集體標準.

至於一隻typeface同土炮設計究竟有乜關係,在我而言(係呀,我又用"我"字呀)有用過,見過已經有關係,唔係下下灣仔紅白藍先係土炮.
同埋....有人講過玩土炮野咩?

至於小中國人問題,呵呵.我係中國人,一個唔係人做我唔做或者人做我又做既中國人.

不過講真"一個月入八千既正稿員算係行內定行外"lee 一句睇,都係同你溝通唔到.你岩!

steven, 共勉之.

 
At 22/12/05 12:16 pm, Blogger C.Abaddon said...

嘿嘿..... 呢道真係好旺,兩日都不約而同收到呢條link.....
其實我係黎扯開話題...

同 回流學子 打個招呼先再黎個飯局啦不如~~ : )

 
At 22/12/05 12:19 pm, Anonymous Anonymous said...

小貴今日早唔早放,約左學子tea wor,要睇下佢內子放唔放人.

 
At 22/12/05 12:22 pm, Blogger C.Abaddon said...

tea, 我得!:D

 
At 22/12/05 1:21 pm, Blogger ablogaday said...

無論個設計師幾鍾意Helvetica、Univers、或者靠個屎窗系統黎幫佢變得流行既Arial(係流行,唔係受歡迎),斷斷都唔會鍾意個世界只係得一種字體掛?同樣,無論自己鐘意點睇件事,都唔會鐘意個世界得一種睇法。所以係咪應該學下擴大聽意見既包容性?鍾意試唔同既野正正係做設計既基本態度,咁俾意見同聽意件係咪應該一樣?如果好好地一個大家都認為有意思既討論,因為咁變成不歡而散係咪值得?

借用今日岩岩睇完楊國榮響《明報》既《韓農衝擊警方的道德思考》一文:呢個世界唔係淨係得黑白兩隻色,同樣,設計唔係淨係得好同唔好、岩同唔岩、Helvetica同Arial... 做設計就更加唔應該咁諗。一樣野做得唔好,唔係連做得好同有價值個D野都否定埋。

係咪好似Edward de Bono話齋,我地個教育制度train到我地淨係得analytical thinking同critical thinking(雖然都已經唔係做得好),攪到我地淨係識crit野。個個crit人既野就大大聲,攞自己D野出黎就驚死俾人插到一幢都無,或者無人同意定者唔岩聽就一於同你撐過,抗爭到底。咁不如抄啦,抄就實無錯,就算錯都錯不在我。如果連個些少constructive同creative既野都唔鼓勵,我地第時就實行無野可analyze,無設計可crit。

 
At 22/12/05 2:13 pm, Blogger Camustudent said...

終於睇倒個good reply﹗
ablogaday,咁o既情況下你都可以企倒o係中間位,睇完你個reply,無論係控方定反方都應該有野值得去諗下。

搞手先生︰
我未去過個場,想問三樓係咪剩係for展覽,以後都剩係做o的同Helvetica有關o既野?

 
At 22/12/05 5:11 pm, Blogger archetypist said...

回應steven
如果你既邏輯係啱,甘times roman應該無人用喎,同埋helvetica係macintosh係system font, 都係免费跟機。 :)
CI/helvetica 同個場既關係,可以好似city super咁, 都係用FF meta做哂所有嘢,mall有corporate font其實唔係乜新鲜事,外國例子多的是,不過雜誌用咁既角度煲,我吔做design既控制唔到。三樓同個場成年會用helvetica做唔同既嘢,希望大家俾D有建設性提議,先謝過。

 
At 22/12/05 5:21 pm, Blogger ablogaday said...

響韓農同康港警察中間,幫邊便都係忠既,鬧邊便都係奸既。兩幫人卻係為左坐響個場裡面班奸既響度嘈,你話係咪拗黎都無謂?但係如果學子唔介意人地咁樣攪香港咁攪旺佢個場,我又唔怕陪埋你地顛,搶下盾牌或者噴下糊椒噴務...

 
At 22/12/05 5:51 pm, Anonymous Anonymous said...

點解用 ( insert any font name) 就好似好潮成個hip hop 戰士一樣?

無得答,即使用任何typeface 任何一條橋,都可以find fault

係咪一定要有一個「雞配蛋」,「魚配水」咁硬繃繃的配對,個concept 才算合格呢?

係咁的話,helvetica 應該淨係可以在瑞士用,鋸扒只能在扒房,的士站才可以搭的士,手提電腦只能用手提著....請勿站近黃線,please stand behind the yellow line

我是小半個局內人的見解:參與設計商場的幾個designer 都希望透過不同的projects 去試盡helvetica 的可能性

正如為甚麼希治閣的電影必定需要出一出希治閣本人,無固定解釋,謝謝。

 
At 23/12/05 2:13 am, Anonymous Anonymous said...

好明顯係小弟既表達能力有問題,成件事錯晒。

路人乙:
Arial抄Helvetica咁又點?就算用黎做展覽既主題又有咩關係?有時d野唔好為講而講,為鬧以鬧囉我覺得。

toby:
既然你幾次都提到紅白藍,就不妨講講。咁無可否認紅白藍又真係幾能夠代表康港架喎。你可以話佢一雞幾味,又或者次次都係咁勁沉悶囉(我都覺),不過又真係吹佢唔漲。無人講明話過要推土炮野,但諗深一層,你地幾個勞心勞力咁搵咁多人搞個展覽出黎為乜?唔同真係得閒得滯見人地三樓吉左就無無聊見唔駛錢就搵黎搞?定係因為驚比唔起錢人地洋人切雞屎唔show你所以先搵咁多土炮切雞屎黎做個展覽?

john:
我講果樣係惰性黎囉,就手嘛,同埋貪屎係serif,又點可以啦埋黎講呢?

ablogaday:
哈哈咁其實大家都係爭一個位黎落台囉。

古:
完全唔明你講乜,有意思既歡迎再elaborate。


版主:
唔知呢度駛唔駛收場租既呢?welcome back.

 
At 23/12/05 2:37 am, Anonymous Anonymous said...

steven

如果你用甘多時間去表達為左落台,甘有請.
講左甘耐城市論壇~
又有見各下講野有論點及有見地.

不如甘啦~轉個話題
各下有興趣大家一齊分享下近作嗎?
不論公司作品或個人作品,有意請留link 或到貴公子"茶餐廳"blog.

請茶!

健次

 
At 23/12/05 2:40 am, Anonymous Anonymous said...

Ken, 謝你借場開左個城市論壇.

健次

 
At 23/12/05 2:58 am, Anonymous Anonymous said...

推土炮野同搵土炮designer 做係兩樣野黎ga,同埋有分做野既designer,有UK,阿根廷,日本同意大利人. 唔駛一句就"唔show你"隊埋黎.

其實o係香港有人做野總好過無人做. 一有人做野就會有人狂質,比埋d "善意" 既 "comment" ,o係香港做左咁多年,習慣晒.都係果句講乜野丫,做啦.

至於要落台,哈哈,我唔明同我有乜點解要搵落台階.o係lee度post,只係發表自己想講既野,唔係要講贏任可人.觀點角度問題o者.

 
At 23/12/05 3:00 am, Blogger 學子 said...

不客氣,不客氣!I love argument!很高興見到咁墟冚嘅場面!請大家繼續!

健次,今日嘅下午茶時間,少咗你喎!

{{ : )

 
At 23/12/05 3:14 am, Blogger 學子 said...

起呢個 blog 嘅其一目的都係想有 idea exchange,呢度唔係「一言堂」,有討論係好事 (不過敬請有 piont!)。因學子相信,呢個世界冇人啱晒或錯晒。勇於發表,虛心聽言,收起無謂嘅恐懼 (自尊),真理,係會越辯越明的。

 
At 23/12/05 3:22 am, Anonymous Anonymous said...

Steven 哥哥

> 有時d野唔好為講而講,為鬧以鬧囉我覺得。

你呢句,我覺得你在無意中鬧緊你自己

我又用返你個logic,點解個場有其他野賣就唔俾用Helvetica 先?

點解用一套字體做主題係反智?係咪用多款字體就不反智?

唔好見到d 人用反智兩個字,就順手拈來用,你似乎未了解這個詞語的意思,所以你正是很反智地運用反智這個字,還有,我的話說得很清楚,恕不為君闡明

 
At 23/12/05 3:27 am, Anonymous Anonymous said...

kenji,
首先多謝你既"邀請",不過我諗都係免啦。就當我係一個維園亞伯,又或者其實係唔抵得你地無搵埋我黎一齊玩個show囉哈哈。

toby,
即係呢,你咁響度帝帝貢都唔係辦法,自己有point理直氣壯既又怕咩比人狂質呢?唔好一時就勁egocentric一時就victimized自己囉。

 
At 23/12/05 4:42 am, Anonymous Anonymous said...

嘩好似做左夜班版主,打緊車輪戰咁。

古,
>我又用返你個logic,點解個場有其他野賣就唔俾用Helvetica 先?

我之前係話將一個商場用一款字款黎定性其實相當無謂(甚至有少少無聊兼戇居),講緊既係,除左個CI外,比佢重要既仲有個場既interior同埋入面鋪頭既質素。但so-far我睇到既就係個CI同個場係完全唔啦事囉。當然,CI做得好唔好係對個場會有幫助,起碼個logo做得sharp醒,大家都會認(記)得個form。但事實係,相信無乜人真係會因為個CI做得靚仔而去幫襯多d個商場囉,講到尾都係最實際既:d鋪得唔得,個場好唔好行。所以先會有收尾果句搞搞搞到頭來個場都係賣街仔衫同日本水貨野咁又有乜謂呢?

>點解用一套字體做主題係反智?係咪用多款字體就不反智?

我從來無咁講過。關於反智我講既係你辛辛苦苦搞左壇野出黎就梗係想有人黎睇架啦,唔好講話凈係for邊一類人黎睇呢類咁反智既說話囉。,請再睇番之前既post。再者,用幾多typeface同反智指數既高低並無直接既關係,只係有叻同唔叻,高手同低手囉我覺得。

 
At 23/12/05 9:33 am, Anonymous Anonymous said...

steven 哥仔

(一)你quote 返你自己d 金句都仲反智喎

將一個商場用一款字款黎定性其實相當無謂(甚至有少少無聊兼戇居)

當然,CI做得好唔好係對個場會有幫助,起碼個logo做得sharp醒,大家都會認(記)得個form。

原來大家記得個form,係相當無謂,並且有少少無聊兼戇居,但對個場又會有幫助喎!同樣是你的金句,覺唔覺你在自打嘴巴呢?

搞搞搞到頭來個場都係賣街仔衫同日本水貨野咁又有乜謂呢?

(二) 係咪個場賣呢d野,就唔俾用helvetica,用左就是無聊兼戇居?點解麥記要請陳奕信同陳慧琳賣廣告?兩者風馬牛不相及,d薯條又唔係有陣陳慧琳味,漢堡包又冇陳奕信d 肉,搞咁多野,原來都係賣漢堡包同薯仔條,咁又有乜謂呢?

(三) 做一個event,有target audience 原來係反智?哦,第一次聽。

 
At 23/12/05 10:53 am, Anonymous Anonymous said...

Ken

你幾時會走?
可以再搵時間一起食個TEA嗎?

 
At 23/12/05 11:07 am, Anonymous Anonymous said...

你都痴線,我自我中心就識我既人都知啦.咁又點?!自我中心只係我做我自己想做野事,唔等於我唔知件事既第2面,只係我選擇左其中一面.選擇左咪認law,唔好好似睇得好穿咁講野.

仲有狂質係完全無問題ga.繼續啦.努力啦steven ,作為一個香港設計師,你做得好好,直情係教材.講咁多做乜,做啦.

 
At 23/12/05 11:09 am, Anonymous Anonymous said...

to steven
我覺得你似為講而講喎~

"Arial抄Helvetica咁又點?就算用黎做展覽既主題又有咩關係?有時d野唔好為講而講,為鬧以鬧囉我覺得。"

1. 如果你覺就算用"xxxx"黎做展覽既主題又有咩關係既話,咁人地用helvetica又有乜問題哩??

2. 我都好明白你哩d成世淨係對住"暈倒"arial既人對佢係好有感情~但不至於講得
"Arial抄Helvetica咁又點?"哩d對fonts咁不敬既說話~

 
At 23/12/05 11:36 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

我想問呢.....點解大家講左咁耐,都無人解下話......我的問題只是為何一個商場以某一字型作主題都能成為賣點?

 
At 23/12/05 11:45 am, Anonymous Anonymous said...

"我無專登著deep V比你地睇,叫你地寫.我希望大家唔好只注意我既咪咪,其實我都有內涵同智慧架." --- 某瘦身豐胸女星

 
At 23/12/05 11:52 am, Anonymous Anonymous said...

我想講呢,人地media寫乜我地控制唔到架ma, 王從x都唔想"只係"以對野個賣點我諗.

健次

 
At 23/12/05 11:55 am, Anonymous Anonymous said...

因為其他商場無,得閒望下銅鑼灣地帶個招牌
helvetica 有種好濃厚的瑞士味,可攻可守
最緊要係令人有話題,至少你已經在質疑,質疑已經算話題
但銅鑼灣地帶相對就無乜特別,若果我唔用來舉例的話,無人會記得

如果走青少年路線,兆萬、好景信和、東角驛已經做緊,要討好一班未去到LV 但又sophisticated 又年輕的觀眾,我覺得條橋有可取之處

呢d 品牌唔係頭一炮就會完全緊扣,至少佢仲係細商場仔,唔係咁易做得到

佢宜家第一浸商舖,為左高入伙率,好可能差唔多乜人都俾你租,間間有野好過一大堆吉舖

慢慢透過搞些exhibition、搞event,再帶出個商場的定位message,到時先至weed out 一些跟商場主題不符的商舖

 
At 23/12/05 12:02 pm, Anonymous Anonymous said...

照咁睇呀STEVEN兄,都幾勁下,真係好想見識下佢D完美,又有意思,又勁既作品順便賜教一下,睇下有幾堅!! 千奇唔好另我失望, 好鬼怕得個講字D人!!

 
At 23/12/05 4:01 pm, Anonymous Anonymous said...

Right!!呀古兄講得好到!!
我諗呢點可能地產商最想做到既野,但唔等如我地一定要寫包單.所以我地只盡力已為.

 
At 23/12/05 4:36 pm, Anonymous Anonymous said...

嘩好野,事情變得越黎越有趣。

古,
>(一)你quote 返你自己d 金句都仲反智喎
如果你覺得一套CI凈係好純粹咁代表一隻logo既話,咁無問題囉。

>(二) 係咪個場賣呢d野,就唔俾用helvetica,用左就是無聊兼戇居?
就用番你既M記時條做例字,你覺得M記真係會因為茄你疹或者醫神疹而賣多兩條?咁照你既logic黎講,係咪(糖衣)包裝/宣傳係大過一切?

>(三) 做一個event,有target audience 原來係反智?哦,第一次聽。
歡迎你繼續斷章取義,都係果句,展覽場地同觀眾係有直接既關係,再者,展覽係講求同觀眾既interaction,唔係真係掛掛mount mount咁簡單。

> 因為其他商場無,得閒望下銅鑼灣地帶個招牌......
承你貴言囉真係。

toby,
> 你都痴線,我自我中心就識我既人都知啦.咁又點?!
哎也乜你原來真係咁架?btw, nice to meet you.

路人乙,
>1. 如果你覺就算用"xxxx"黎做展覽既主題又有咩關係既話,咁人地用helvetica又有乜問題哩??
乜我有話過用Helvetica有問題咩?由頭到尾我只係質疑個typeface同個展覽既關係。

>2. 我都好明白你哩d成世淨係對住"暈倒"arial既人對佢係好有感情~
"Arial抄Helvetica咁又點?"哩d對fonts咁不敬既說話~
哦原來係咁,呵呵簡直情係大不敬啊呢次。

anonymous,
咁係咪即係著得靚d,講既野會變得有point d同埋可以大聲d呢?

相信睇到呢度各搞手一定會好感激一班支持者既美言囉,anyway,聖誕快樂。

 
At 23/12/05 5:11 pm, Anonymous Anonymous said...

9唔搭8呢d乜野比喻黎架,問你7又走黎答6,睇清楚條問題再番黎答過 !!醒神!!

 
At 23/12/05 5:14 pm, Anonymous Anonymous said...

to 咁多位(除左 steven)

我諗條友又開始為講而講喇~

佢開頭講"等我又搭下嘴先,點解要係Helvetica而唔係Univers呢?""我覺得唔好為搞而搞囉,要講普及同常見點解唔玩Times甚至Arial呢?"

跟住又講
"Arial抄Helvetica咁又點?就算用黎做展覽既主題又有咩關係?"

"因為A字行先,而且通常Arial都係system font,而Helvetica就係要比錢買既。"

"乜我有話過用Helvetica有問題咩?由頭到尾我只係質疑個typeface同個展覽既關係。"

而家講咁耐都係佢講哂~(哦原來係咁)扮下佢先

成件事都只係佢個人覺得"在一個商場內睇到一個展覽覺得奇怪"o者(唔埋係乜主題, 我諗除左fashion show同商場既歷史進)...香港真係去到擺展覽都俾人鬧既地步??

ps: steven 哥千祈唔好re我,因為哩篇野唔係to你既~:p

 
At 23/12/05 5:41 pm, Anonymous Anonymous said...

其實我唔明拗黎拗去拗乜,大家的 point都越o黎越模糊...
我都好有興趣想知,點解個場用Helvetica值得大書特書一番,當然,media點寫班攪手(或做C.I的JOhn)控制唔到,但點講都係佢地俾info人,我就唔信media班野個個up/睇得出係helvetica勒

 
At 23/12/05 6:22 pm, Blogger 學子 said...

煩請到《風波裏的 Cantonyama》繼續。

 
At 23/12/05 6:26 pm, Blogger 學子 said...

想回覆 (reply)【五星級的家】【生計大過天】【e-道】嘅朋友,就當然 re 番呢度啦!
{{ : )

 
At 23/12/05 6:42 pm, Blogger Camustudent said...

其實我諗係咪攪錯左少少野,攪手都講到明個theme係玩一年咁大把,個場既賣點其實係咪個展覽﹙場地﹚,而唔係Helvetica,個場根本冇被定到型,話唔定一年後個theme轉左玩某一色糸,個theme係color會唔會易接受D?

 
At 28/12/05 10:33 pm, Anonymous Anonymous said...

Hi Ken,

呀Ken, 好耐沒有在留言板和你對話,你個場旺,DC個場就靜,問題在那裏?
件事好似很複雜,我沒有到過那商場,但會抽空去看看!
你們正討論有關字款的東西,我也有一點看法:
有些字,筆劃的造型已有很強烈的「符號性」,例如 Hobo, 筆劃粗而圓鈍,線條比例活像卡通人物,所以常用於漫畫或卡通中。
「現代性」強的字,多基於字款在實際生產或應用而設計,包括在不同的物料上的印刷效果及閱讀性,有時我會很奇怪,有些字的分別只是很輕微,為何又要多設計出一款字來?
後來我才知道這些輕微的變化,是與字款在物料上的印刷效果及閱讀性極有關係,例如 ascender, descender 與 x-height 的比例會影響閱讀性,如何平衡在細 point數時的高閱讀性,就是字款選擇的關鍵。
又例如 Round Serif 和 Point Serif 就是因應印刷技術而衍生的設計,但今時今日,印刷技術的進步已使我們不需太考慮這些設計的起因。
Helvetica 是一種「現代性」強的字款,從純視覺上的「符號性」而言,它並不暗示或象徵任何東西,但是它的廣泛應用(實用性強)已經成為一種「標準」,這種標準用於我們日常的商用或政府文件表格、路標或資訊展示,都必須跟從非常正現的「現代」用法,如最有 rules 的 letter space 及 Leading 用法。
去「玩」一種「現代性」強的字款,好多時都是去幽「標準」一默,或帶有一點 subvert 常規的意識。

Happy New Year
Ka Hing

 
At 29/12/05 12:24 am, Blogger 學子 said...

Ka Hing 你好,多謝你嘅留言!新年快樂!

Cantonyama 呢個 case,呢次討論,真係好有趣。所帶出嘅問題 / 話題實在好值得大家花啲啲時間思考一下。其實敝 blog 平日都唔算好旺,都係網友幾丁吹吹水罷了。歡迎你閒時嚟逛逛。

{{ : )

 
At 30/12/05 2:36 am, Anonymous Anonymous said...

我都番左黎,不過又走左.. 緣慳一面

 
At 30/12/05 3:12 am, Blogger 學子 said...

f,莫非你係 ... ... ... ?

 

Post a Comment

<< Home