10.10.06

傳播媒介的按摩

A :「咦?你肥咗喎!」
B :「吖!話咗你啦,而家瘦啲咪好睇囉!」
C :「喂,又肥咗牙你?!」
D :「咦!瘦咗喎!」
E :「去咗英國咁耐,冇乜肥瘦啊可?」
F :「唔好食咁多 fish & chips 啦你!肥仔!」
G :「Keep 住啦,唔再肥都 ok 㗎啦。」
H : ... ... ...

每次回港,很多親友都這樣關懷學子 (我倒不介意,只覺怪怪)。怪在,我相信,大家都是無意專登談及肥肥瘦瘦的,但那種不約而同,同一口徑,是巧合,還是背後另有因由呢?肥共瘦,無疑,已無形地深深進入了我們的語言系統當中。用肥瘦來作話匣子,並不等於該人就是那種趨時盲目愛美瘦身厭肥之隨波逐流者;相反,跟很多明智港人一樣,他都可能厭惡瘦身公司鋪天蓋地品味低劣的核突露骨廣告,不會覺得肥少少就是世界沒日。問題是,既然本身對瘦身減肥無甚興趣,哪為甚麼愛用「肥瘦話匣子」呢?莫非大家都認為「肥瘦話匣子」匹配學子?我想非也。我懷疑,根本,大家無論面對任何人,只要對方非「中等身材」,便會潛意識地使出「肥瘦話匣子」以作寒暄。背後原因簡單,兇手一定是 —— 傳播媒介的按摩!

「傳播媒介的按摩」一詞,是抄 Marshall McLuhan 名著《Medium is the Massage》的,相信大家都可能知道此書來頭。雖然是六十年代的著作,但其中的內容,論及傳播媒介對大眾意識形態的影響,卻很 timeless。

縱使我們對身邊不好的事物都很抗拒,如「我死都唔睇《美女廚房》㗎啦!睇到我蠢晒!」,但生活在一個物質、傳媒多元,品質、資訊卻頗平庸、單一的都市,想逃離傳媒的指壓,實在有點難度。


不論官方教育宣傳品或坤人瘦身減肥廣告,除了用 cutie 公仔和三點式師奶舞男肌肉外,原來「豪飲油」的 impact,可以這麼的強而美。


如何 graphically 敍述 37 吋腰?以上是一個不俗的成功避重就輕例子。不必下下贅肉橫生畫出腸地影響市容的。

(傳媒除影響我們的話匣子外,更朝夕按摩着我們對美的看法和要求呢。)

註:經一輪非科學統計,話學子肥了和瘦了的,約各佔一半。事實上,我近一年真係冇乜肥瘦,果然,觀眾眼睛是雪亮。

4 Comments:

At 10/10/06 10:35 am, Blogger 朋友 said...

呢亭野我自細已經受唔少,個個一見面就鐘意猛話我瘦,喂大佬我又唔係瘦到行路氣喘或好似旺角啲老銅咁腳步浮浮,駛唔駛下下咁highlight?好似我有重病咁,老實講都幾煩。

我有一個好小心眼解釋,就係一見面就使出呢隻「肥瘦話匣子」,其實只係一種最表面嘅關心,尤其有一段時間冇見嘅人,高矮肥瘦差距都比較明顯,有咁現成嘅話題唔講豈不嘥料?反正問人「你好嗎?」,十居其九唔會答「唔好」,不過我例外,嘿~!

 
At 10/10/06 11:03 am, Anonymous Anonymous said...

比起甚麼「三高一低」
蔬菜123 之類的香港飲食均衡廣告,學子舉的例又的確更有力

搬在香港,飲油的廣告會「令人不安」被ban
肚腩那個嘛...不夠搶眼,太負面了
咁改句tagline就人人都明「肚腩肥過三十七,隨時入廠得個吉」,又潮,又順口,老少咸宜,嘿!

 
At 10/10/06 10:27 pm, Blogger 學子 said...

咁又係,細個嗰陣都未有瘦身歪風、華家整體助長器,都成日要同啲同輩表兄弟背對背度高,測檢發育進度。周旋於高矮肥瘦呢家嘢,講落,真係好 timeless!

(今趟硬來老屈傳媒瘦身歪風毒害我家文化,算算哋事敗,但我始終相信佢哋嗰種狼死傳媒按摩,係有害無益嘅!哼!)

 
At 10/10/06 10:37 pm, Blogger 學子 said...

港式文化多元,有些事物水平難免參差。雖則話進步空間廣闊,但計我話,以冷眼觀察、討論一下「為何進步空間如此廣闊?」,比起去嘗試填補該空間來得過癮和有益身心。

 

Post a Comment

<< Home