21.8.06

design.edu.hk

design = 乜?

edu = education ?

hk =/= uk

冇乜「false hope」比「design.edu.hk」更「真實」,更令滿懷壯志得嚟又迷惘嘅年青人*相信、著迷、花錢同花時間。

升學又得,就業又得,原來之前學業上嘅敗績,可以讀兩三年「design.edu.hk 課程」一鋪翻生!天生我才,原來真係有用!

去唔到外國,可以留港讀。入唔到大學,可以讀 sub-degree。四年太耐,可以讀兩年制文憑。官校唔得,可以入私校。老師同學皆唔掂,可以靠自己。英文唔得,可以睇大陸簡體版。睇字唔掂,可以齋睇圖。入唔到好公司,可以做 freelance。唔敢自薦,可以去勞工處。價錢 mark 唔高,可以走街坊大眾化路線。做 design 搵唔到食,可以去選美 ... ... etc。(選擇多到你唔信)

面前康莊嘅闊路,邊個會預計得到會越行越窄?


「文、理、商、文商都唔掂,朝九晚五刻板工肯定 not my cup of tea。我要追尋我理想!」


「邊間讀設計好?」抑或「邊間先收我?」結果可以係兩極。人人走嘅闊路,就冇死錯人?


「好 free 呀!好自由呀!好型呀!好有創意呀!我要做創藝人!」「學歷唔重要嘅,最緊要 portfolio 掂!阿 Sir 話嘅。」歡樂時光過得特別快。闊闊嘅入口,出路又係咪一樣?


每年幾千名「設計畢業生**」投產,但環顧四周,設計市場真係咁大?創意工業多人講,但究竟有幾多人重視、幫襯?學就學外國嗰一套,做就做最 local 嘅市場,浸淫喺最 local 嘅價值觀中。

離開比留下容易,但留下,夠人掙咩?鬥平?鬥快?鬥所謂「creative」?鬥「無限 Q」?

離開過後,逃避過後,再上路?

藍,還未至於全灰?

... ... ... ... ... ...

「It's not how good you are, it's how good you want to be.」Paul Arden

路係自己揀,自己走的。亂投學,入錯行,其實唔可以怪任何人。被人誤導?都要被誤導者夠戇居才成事吧。

... ... ... ... ... ...

* 設計羊牯 [1] [2] [3]
**「設計畢業生」究竟即係乜?讀完高級文憑?低級文憑?副學士?副碩士?副博士?定係 ... ... 工聯會興趣班?!

9 Comments:

At 21/8/06 10:23 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

點搞?

a:要優質客人。難難難!無乜大可能係可見將來。
b:行業專業化。易d。收緊輸入人數 or 收緊輸出人數。但都唔易,睇下依家大學係鬼門關大開就知。

 
At 21/8/06 10:32 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

其實再想想咁講好似有問題。例如我賣魚蛋,覺得價錢低又或魚蛋業質素唔好,無理由叫政府限制賣魚蛋人數架?

可能講到尾,香港就係咁囉,d人都對魚蛋無乜要求,搞乜都係side氣。

 
At 21/8/06 6:32 pm, Blogger 學子 said...

a:優質客人永遠罕有,我諗呢個情況均出現於高檔同低檔 market。有時覺得,design job,(如果有心做好佢) 根本就係難攪的,收錢好、免費 job 好,煩嘅程度唔會因為個 job 嘅大細而容易或困難咗。所以,最好做啲較大較多 budget 嘅 job,以免賺雞碎又做餐死。... ... 然而,市面九億幾「設計師」人口,要做到啲較好嘅 job,一定唔可以跟大圍,走「茶餐廳路線」。

b:行業專業化我反而覺得仲難,因為「想專業嘅」唔可以逼「唔想專業嘅」專業。之前我曾在 newsgroup 有感而發過:如果考牌制度 (或專業化) 會令大部份行家失業,我寧願冇。如果降低考牌水平,令人人「有專業牌」,我更更更寧願冇。

... ... ... ... ... ...

魚蛋永遠係魚蛋,佢有佢嘅 market,係一種港式文化。問題在於,今時今日,人家已講營養學、研究飲食文化、講求飲食環境氣氛、講 life style ... ... 如果我哋仲量產「篤魚蛋佬」、「魚蛋妹」,由得大眾繼續以魚蛋做三餐,咁 ... ... 就唔好講乜「知識型經濟」,安分地搵搵食、懷緬一下八九十年代吧。

 
At 22/8/06 11:19 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

但事實好似係現在我們還是在「篤魚蛋佬」、「魚蛋妹」時代。那是事實吧。

當客人會講營養學、研究飲食文化、講求飲食環境氣氛、講 life style時,「篤魚蛋佬」、「魚蛋妹」自然byebye。

好多地方已開始講營養學、研究飲食文化......我地重係「篤魚蛋」,這是否是問題所在?

 
At 22/8/06 12:35 pm, Anonymous Anonymous said...

安分地搵搵食、懷緬一下八九十年代吧。

唔知點解我見到學子呢句 , 就唸起而家各大設計學校都好鍾意用香港地道文化呢樣黎做 topic .
要一班 0靚 仔 0靚 妹夾硬緬懷過去 ,
根本個學生果時都未出世就叫你緬懷... 好笑到爆 .
==========
營養師會話 : 咁樣唔健康
魚蛋人會話 : 我有大把客
而家係要一眾客仔們真真正正意識到 [健康] 既重要 , 而唔係一時既口感滿足 , 恐怕條路有排行 .
正如了屎谷果度果班人話 : 人地都係搵餐晏 o者 .
即係搵餐晏就可以求其比屎你食都得啦 ? 哈哈哈 ?

 
At 24/8/06 12:44 am, Anonymous Anonymous said...

computer arts有英國版,亦有簡體大6版。
頭幾版通常係讀者來函,有時無聊八下d讀者
言論唔多唔少羅到呢個地區行情。
雖然係無聊,但無聊一刻值千金,花時間去睇
中文版就無乜謂,正如我地成日彈本土一代差
過一代,不如(目及)下英國學生既情況。
英國仔會complaint學校無乜教software,
反而設計理論就好多。(呢點同康港呢十幾年
相反)查實佢地唔知寶。大家為乜而入學院讀
設計?不外乎為求有人有事有思潮衝擊下自
己,打通任督二脈o遮。technical方面,
有心自學一定學會,做野時唔熟都一定用到熟。

設計唔係無得教,係無得一班人咁去
教。想開竅,哽o左堆設計理論先,
自己反覆驗證,其實都好科學化。
不過香港人,凡事上course,
要佢睇書自學難矣。
(從前大學都係咁模式,自己找資料,
無教授會餵埋你食。)

 
At 16/9/06 11:05 am, Blogger Bobo said...

無意中...看了你的blog,那畫comics是你晝的嗎?!請問你幾大?!

 
At 16/9/06 12:43 pm, Blogger 學子 said...

我幾大?!

咁你幾大?

可否禮貌點?

 
At 5/10/06 11:31 am, Blogger Bobo said...

不好意思...我太不禮貌了...

 

Post a Comment

<< Home