8.11.08

沒甚麼是應得的

「我被取錄了!」
「恭喜晒!」
「神蹟再一次在我身上發生。真感謝神!人工沒有變海嘯價,而且個 package 比之前好。」
「那是你應得的。」
「多謝您。但 ... ... 其實,沒甚麼是應得的,或可誇的。我何德何能吖。真的,我覺得這是神蹟,是祂的眷顧!」

兩個月前,在沒有搵到工的情況下,辭了職。辭職之前一天,寄出了一封求職信。今日下午,收到該機構 HR 的電話,說明了個 offer 的細節。意外地,expected salary 沒有被壓,整個 package 比之前份工還好些少。在太平盛世下有此待遇,算好彩;在金融海嘯下有此待遇,實在難以用科學和常理去解釋。神探加利略可能會理性地分析說是因為求職與聘請的啱咀形,所以導致此等現象。但我信這是從上而來的祝福。

設計人多是自我膨脹的一群,愛被人肯定,愛揚名立萬,愛高人一等。反觀自己,不難找出這些暗陰面。再加上,懶惰、EQ 低、英文差、中文流、追不上潮流、固執、閱讀能力低、人際關係麻麻、愛走捷徑、小器、貪心、驕傲、不切實際、臭脾氣、搵錢唔叻、以為自己好重要 ... ... (總之,視學子為敵的,最清楚不過)。試問如斯劣質,何引以自豪,誇大其能之有?
But he said to me, ‘My grace is sufficient for you, for my power is made perfect in weakness.’ Therefore I will boast all the more gladly about my weakness, so that Christ’s power may rest on me.
2 Corinthians 12:9

他對我說:「我的恩典夠你用的,因為我的能力是在人的軟弱上顯得完全。」所以,我更喜歡誇自己的軟弱,好叫基督的能力覆庇我。
哥林多後書 十二章九節
樂做「失敗」設計人。

{{ : )

8 Comments:

At 8/11/08 3:54 am, Blogger 塞米一條揚陸轟炸機 said...

晨早流流得聞此信,恭喜恭喜~~~~


(咁你真係要一輩子叫自己做學子了XD)

 
At 8/11/08 10:00 am, Blogger B.Y. said...

恭喜晒恭喜晒!

 
At 8/11/08 11:24 am, Anonymous Anonymous said...

Congradulations! Hope it works out well.

 
At 8/11/08 11:45 am, Blogger 學子 said...

謝各位。是的,work 唔 work out 到,相信又要另一個神蹟。
;)

 
At 9/11/08 2:14 pm, Blogger goldiewhy said...

congrats!!!!
new job! new challenge! good luck! I am happy for you. You can make things happen, just believe in who you are.

 
At 11/11/08 1:00 pm, Blogger 黑人 said...



祝更上一層樓

 
At 11/11/08 9:38 pm, Blogger 學子 said...

謝 goldiewhy 黑人。更上一層樓就真係唔講得嘞,咁嘅時勢,唔落一層樓已經偷笑啦。

雖然之前少工做得長,都希望今次新環境新同事會夾得嚟。

 
At 17/11/08 8:14 am, Blogger Snowdrops said...

Belated congratulations as well :) You were a brave soul to quit and I'm so happy for you that your risk-taking paid off. Glad to see your experiences at CSM would not be wasted. Best of luck with settling into your new work environment.

 

Post a Comment

<< Home