12.11.05

《Copy Goes Here》

先去片,《Copy Goes Here》(英語,無字幕,片長幾分鐘)。


設計人唔睇多字嘅書,相信自己患有文字恐懼症,廿六個英文字母背唔出,手字似麥兜,甚至係文盲,相信已經唔係啲咩新觀點大新聞。讀唔成書先走去讀設計的,肯定佔康港本地設計人人口的一半以上。行業的社會地位低,冇人聽設計人支笛,視之為非專業技工,唔可以怪晒人。少少驚訝嘅係,如此怪現象,竟然同樣出現在人文科學較先進的西方社會裏,而且有人仲咁鬼認真地拍條片嚟諷刺一番,真係令井底學子頓然嘖嘖稱奇!

Coudal Partners 嘅拍片動機暫且唔理,想講嘅係設計人嘅語文及學術水平問題。究竟,唔識字可唔可以做設計呢?識字同唔識的,又有何分別呢?做設計,要讀書讀到乜嘢 level 先夠 quali 呢?大學生會比 diploma 仔 creative 啲嗎?有學位可以叫價叫貴啲嗎?... ... 等等。好老實,如果學子意圖就以上問題下一些定論,大家一定可以即舉九百幾個 exceptional case 來反駁之,所以,學子真係冇咁笨。因為大家所講的所謂「設計」或「設計界」,可以是有根本性的大差異的。正如學子以前在新聞組提過:若有兩份工,一份工作性質係 1% 創作思考 99% 勞動砌稿;另一份 99% 創作 1% 砌稿,在康港,兩者的 title 都可以叫做「designer」的。換句話講,即有啲「designer」職位要求可以盲字唔識隻,只要身懷砌稿絕技 (火焰陀螺),快手快腳,肯賣命,字,係可以唔識的。另一極端,優皮知識份子學術歷史文化內涵型 designer,他們除 design practice 外,還會著書立說 (不是純公仔作品集)、講學及做究研 (此類,如果一早冇選擇做設計師,大可能都會當其他的專業)。試問,兩者一齊作比較,係咪攞嚟拗,多鬼餘呢?

片中眾文盲 (illiterate) 最後都「改邪歸正」,聽了那個可憐 copywriter 話,努力惡補,最終都識得覆 email 俾客,識睇餐牌叫外賣,知道自己 iPod 上播嘅係乜歌,甚至,睇 design 書睇埋字,終於知道 Paul Rand 係乜水。嗰種知錯能改的勇氣同坐言起行,簡直成套勵志片咁,感動人心!反觀現實,合理化自身弱點,輕視知識,膽怯改過的「設計人」,就真係比嗰個被炒嘅打完齋唔要和尚 copywriter 還要可憐幾百倍。社會視設計藝術科目為工科,職業培訓技能手作仔,一門學師搵食手藝,大量招攬主流學制遺才入伍,都算吧。最可惜係,那唔咸唔淡嘅培訓,誤人子弟兄姊妹,令「design」同「creativity」的含意都被扭曲了。「唔識字?唔緊要!市場上,大把「設計工種」無需要求英文合格,放心吧。只要有創意,夠天馬行空,好好地完成本課程,加上抵得諗,做吓 free freelance,後生仔!有志者事竟成,文盲都可以變大師嘅!」這配合「後殖民新生代」的反叛後現代思維,大眾媒體的「天神村化反智」,政府的「文娛偽術大藍圖」,一個字,唉 ~~~!

有一位 part-time 教設計的朋友告之:時下的設計學生 (唔知為數有幾多),係連 caption 都懶睇的。

... ... ...

鳴謝法蘭西施報料
影片及圖片來自 www.coudal.com

4 Comments:

At 8/11/05 4:31 pm, Blogger 林檎妹子 said...

四個字:會心微笑!XP

 
At 12/11/05 12:42 pm, Blogger ablogaday said...

莫講話學生,有D就算做左十幾廿年既practising designer都係咁。用PageMaker排本書可以唔駛用grid(即係自由grid),樣樣野eye judgement攪掂(連放大少少睇下D野係咪真係align都懶!)、頭個版D內文同尾後既行距唔同字款唔同自己可以唔知、flow D內文無咁D又唔知... 總之信晒個monitor顯示出黎既會係WYSIWYG,但係你要佢執又嫌你挑剔...

一句講晒,好多designers係甘於將自己position到變成一部唔駛用腦既機器。同你flow晒D字就覺得自己責任完左,文字內容既野全部唔關佢事,淨係take care純visual既問題,仲點講話用typography既技巧reinforce段字既meaning?

 
At 12/11/05 9:56 pm, Blogger 學子 said...

班老屁股啲奴性已經凝固硬化,睇怕都難改,只盼望佢哋唔會撈到冇癮,走鬼咗去教書,薪火相傳落去啦。

有老屁股嘅出現,即係話問題已經唔係新,但,十幾廿年後嘅今日仲咁鬼樣,一鬼樣,就認真大劑!成日覺得,呢啲係一場爭鬥,要爭取先至有進步,否則,康港自己生產不了人才之餘,本地的人才也會往別虙去,池死水不只係死,而且會發臭 (差勁 typo 正係一大重要 signal)。

慢慢覺得,社會要去到一個頗高文明的境地,大眾才會重視 typography,設計教育才會重視其價值,設計師們才會引自己的差 typo 為恥。(我們?大大話話落後西方成半世紀!)

 
At 13/11/05 12:55 am, Blogger AbsoluteVodkaCat said...

設計學生...其他學校我唔知啦. 剩係我果到既...我覺得有at least三至四成既學生係到"哂"緊屋企人既錢..學校既資源~
有d去返part-time多過返學. 有d上堂都唔係聽書既, 要做既時候又黎問. 有d人因為黎唔切點名, 所以唔上堂..我都唔知佢返學為點名定係為學野...d咁既態度, 幾creative都冇用....

 

Post a Comment

<< Home