28.4.08

Different Perception 2

多謝各位親愛的讀者對《Different Perception》一文的支持。尤其是那班又睇又 comment 的捧場客們。您們參與之湧躍,交流氣氛之熱烈,實在是敝 blog 開辦以來最盛大、最激烈的。如果沒有大家的參與 (註:全部參與者絕非「做媒」,一字一語皆屬自願性 contribution),收視不會倍增,迴響不會令人反思後再反芻。學子在此向諸位致萬三分感謝!

聽取過一百一十多則回應後,學子獲益良多,且有反省覺悟。深感 different perception 的可貴,體會到原來鼓勵轉換不同觀念,嘗試易地而處,是多麼的困難。舊邏輯有時的確扼殺了新思維的萌起。根蒂深固了,「自我」變得比甚麼都大時,真確與否彷彿已是次要。

之前不作回應 (初期的兩小個回覆除外),除了是默默接受「維護者」的愛護外,更要緊的是,默默地聆聽其他「持不同觀點者」的善意教導 (再加上學子早戒了對號入座)。沉默,全因不想打擾大家,也是基本人權。忠言逆耳,我相信那些最難入耳的說話,大可能是最由衷的忠言。不然,我想不到任何理由,有人會在茫茫網海裏選中《中央聖學子》來作集體的連環「勸勉」。有朋友提醒:「你是否曾經寫過甚麼得罪人的話,踩親人家條尾呢?」我不覺得我的讀者有尾被我踩,因為敝 blog 一直以來針對的都是大是大非的議題,正直的行內人或多或少總有共鳴。縱使有,我也不信有人會蜂湧地畸愛對號入座吧。

作為有少少教養、少少修養、少少禮貌、少少 EQ 的「偽君子」(我認,我有虛偽的時候。誰冇?),我不願意做真小人,我拒絕用一般網上駡戰式的匿名回應去作「五十五十思維」的反擊。「仆你個街!你班契弟嚟我個 blog 抄鬧,我唔刪你哋,重想點?!唔 like 咪過主囉!」我有衝動過,但選擇了不作此等回應。轉轉 perception,虛心點點反醒一下,總比企硬放大自尊,來得有趣和有益身心 (況且,講得真話,都預咗啦)。畢竟,blogging 是樂趣,尤其寫越來越多人睇的 blog。

挑 portfolio (似「機鋪挑機」),到被指出疑似邏輯謬誤,到人身攻擊學子,到否定整個 blog 的價值 (左一巴掌),到否定學子 portfolio (右一巴掌),到否定 CSM,到逢學友必反,到人身攻擊學友,到宗教挑釁,到到其他 blog 作惡… … 整個發展,令人意想不到,難以正常人的邏輯思維去理解。若果只是一篇短文之誤,或 quote 錯 quote,甚麼原因會落得如此殺戮?… … 邏輯?經驗?看來不一定可靠。

預設學子是君子、大師、受歡迎、講邏輯、有理據、似 Edison、思路清、文筆好、有說服力、有見地、到 point、有個無敵 portfolio、品學兼優、近乎聖人… … 雖然最終令大家失望,但學子恩感,這一切都「曾經」是一些令人受寵若驚的大褒獎。試問誰不想有一個具備以上品行的人走出來為大家說話,抱不平或打救大家呢。(如有人發現任何疑似「Messiah」,煩請告知。) 不好意思,因為「學子」這個人物,令部份擁躉誤以為「聖人」已經出現,sorry sorry!(家長指引字句已增設在簡介中)

經此一役後,我會用非 blogging 的所有時間去炮製一個「令人一見拜服」的 portfolio,好讓後來的挑釁者不會太失望,有機會甘拜下風。又或者,如果大家曾經見過一些具威力和高質素的「格鬧型 portfolio website」,懇請彈條 link 來,讓學子學嘢學嘢。寫 blog 方面,我會嘗試走《IdN》、《Monocle》或《QBN》(前身 Newstoday) 等正派設計媒體路線,務求打造一個「me-too」得嚟又有益業界同行唱好風氣的好網誌!《中央聖學子》的間中刻薄略帶尖酸的風格將會漸漸退去,而且會致力打擊類似歪風,若大家發現宇宙中有任何 blogger 重蹈學子的覆轍,大家定必相約群起語言暴力佢!Right?!

好了,交番個時間畀大家,請大家入座。

{{ : )

39 Comments:

At 29/4/08 10:57 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

哇!乜原來嗰個post有成百幾個留言?我其實已好討厭網上嗰種口水多過茶的留言。頭都痛。所以好相似我都好少好少覆留言。

學子兄,你會另開新站?那依到會點?重有,刻薄略帶尖酸的風格......埋飛佛!不要沖淡呀。

 
At 29/4/08 12:00 pm, Anonymous Anonymous said...

噢, 好慘
學子被大家遺忘了

 
At 29/4/08 3:34 pm, Blogger ablogaday said...

Just reading from these 2 feedbacks, you did make the point,學子。Congratulation!

 
At 29/4/08 7:55 pm, Anonymous Anonymous said...

學子正一唔見棺材唔流眼淚!

 
At 29/4/08 9:14 pm, Blogger 學子 said...

咁,我係咪應該報警?

 
At 30/4/08 12:56 am, Anonymous Anonymous said...

阿隬陀佛

 
At 30/4/08 1:18 am, Anonymous Anonymous said...

唔好比一次咁既事件打沉你個blog既風格, 你諗下你個blog咁多人睇因為乜, 都係因為你個獨特風格呀.

 
At 30/4/08 3:46 am, Anonymous Anonymous said...

我是支持學子兄的(希望你記得我曾經以此名字示人)。
而題外話是,我很好奇沾仔記@天比高的真正身份,與及他/她跟天比高的關係。

 
At 30/4/08 11:05 am, Blogger Snowdrops said...

I too was taken aback by the amount of comments you got on your other post 學子, and after reading the first dozens or so I kinda just switched off and was so surprised to find that it generated over 100 comments in the end!

Whilst there are a couple of valid points being made in the comments (such as the need to identify the good as well as the bad in HK design), I really don't think you should be changing any of your blogging style in order to cater for the tastes of a particular crowd. After all, your blog is your own personal space to do as you wish, and if you wish to bemoan the injustice of the design world, that's your prerogative. To make an analogy, for every post that I write to critique the Chinese government and Western mainstream media, am I then obliged to create another post to praise China and Western MSM in a goal to "create balance"? Of course not! Don't be silly.

I have to say though that, thanks to the comments, I finally had a chance to see some of the work that you 學子 have created while you were at CSM. And can I just say, that I REALLY REALLY REALLY LIKE your hand-drawn cartoon strip about your experiences as a foreign exchange student in the UK. I'm so moved by the fact that you could look at the prejudices that you and your friends have encountered - prejudices that I myself have personally encountered when I first moved here - and respond with such humour and good sense. That is not just design - that is ART, in the most positive sense of the term. And for this I really want to say thank you.

So, please continue to "do your thang" and not let anyone - least of all an online mob - influence you otherwise. "Always paddle your own canoe" - as my maths teacher used to say.

Last but not least, I laughed out loud at your new blog logo - the wickedly funny sarcasm of Austin Powers is such an apposite icon for this blog! (And the reason why your blog have so many loyal fans too - let me repeat what a commenter above says "刻薄略帶尖酸的風格......埋飛佛!不要沖淡呀")

 
At 30/4/08 3:12 pm, Anonymous Anonymous said...

我真係做了好多年CD-ROM,現在才第一次留言,你唔尖酸刻薄,點睇你個blog。之前那些comment,睇完就算,網上的討論,幾何會好好收場,由newsgroup到blog,從來都沒有改變過。幫幫忙,繼續尖酸刻薄好唔好?

 
At 30/4/08 8:12 pm, Anonymous Anonymous said...

其實睇番百幾個comments個post,或者我膚淺,不過我絕對十分好很唔認同納於言而敏於行呢樣野套o係現今社會。即係班友話既小說話多做事。

係咪明知風氣不正,明知有錯,都死忍唔講,淨係得個做?
事有錯,唔提出,死做
結果係,做了一大堆錯野

點解要以做晒d野出黎仲要so perfect做前題黎諗一樣野?

定還是宜家人們既思想都在走歪風?

 
At 3/5/08 12:30 am, Anonymous Anonymous said...

上次係開頭drop咗幾句之嘛,就跟住有咁大反應,真係唔好意思...

不過證明康江切雞年輕人好理性,唔會出街做糞青

 
At 3/5/08 3:04 am, Blogger cal. said...

如果這世界只是"多做事,少說話"很多學者和學說都早就收了皮, 社會也應該會少了很多反思和選擇.

這個blog是學子個人的意見發表地, 來看並不表示就要照單全收學子的意見, 每人也有自己獨立判斷和思考.

學子,如果你自己決定轉變風格我絕對尊重. 不過如果是因為群眾壓力而改, 我會有點失望,兼輕微"鄙視"你. haha.

 
At 3/5/08 3:19 am, Blogger 學子 said...

感謝大家對刻薄尖酸風格的包容和諒解。老實講,我只不過是隨心隨意說說寫寫記記而已,從沒有想過持甚麼平,或取悅任何人,當然,亦冇刻意傷害任何單位。

不用「正派語調」(其實我覺自己都是正派),全因想老老實實記錄一些心聲,不想多加修飾,好似「身穿黑衣 present 自己設計理念予客戶或老細」咁。宣揚自己幾有 taste 幾識設計,和,痛快地諷刺時弊與不公,我樂於選擇後者。

不幸地,blog 與 website 現已連結了,學子再難在這醬缸般的彈丸之地像以往般暢所欲言。今後,(回大哥璋) 敝 blog 應該會轉轉型,至於點轉,重惗緊。

hole, 我當然記得你。:)

snowdrops, 你的回應真是感人。你提及的那輯圖畫,我自己都相當歡喜。有時翻看,都會帶笑地回憶那些有趣的情節。... ... 哈哈,只有你留意到我的新 icon,夠晒邪惡奸險吧!

竹筒飯,newsgroup 年代到今日?!冇十年都八年了。謝謝你的開金口!

mui159,不忍齋做,所以開腔。開了腔,卻被預設是「齋講不做」。唉,我由頭到尾,都係主長,又講又做!
再講多次,係,又講又做!

嫁両,咁我又相信網上行為同現實,係有分別的。至少,我真人講嘢係冇咁尖酸刻薄唷!

 
At 3/5/08 11:09 am, Anonymous Anonymous said...

噢,不如你用全英文做個新blog吖,醬缸人崇洋嘛,可能會少D謾駡,留言仲要request用英文添,康江英文分分鐘係寫果個先明,無咁hurt嘛

尖酸刻薄係style,繼續努力!!!

(BTW,而家成街充斥住齋做唔講嘅垃圾,要我揀,真係prefer齋講唔做,醬缸人嘛,我也是一份子)

 
At 3/5/08 11:34 am, Anonymous Anonymous said...

你有無心改架!!!!!!!!!!

我真係好唔鐘意你講到懶勁咁law..

講下香港D 好既design la!!

你講到自己好反省咁...

咪又係死要面!!

你成日都講到英國點好點好..

又話自己st martins 學子.....

i meannn, 你1 D 都唔型law!!

型D 啦!!!

淨係識得講唔好唔好...

你咁樣唔係經典香港人咩???


如果唔岩聽!!真係對唔住喇!
你當我小朋友發up 風啦!!

我係一個未出黎做野學design 既人!

 
At 3/5/08 6:48 pm, Anonymous Anonymous said...

淨係識得講學子唔好
呢d咪典型香港人囉!

型d啦!!!

講下學子好的一面得唔得?

 
At 3/5/08 6:56 pm, Blogger 學子 said...

鬧好,讚也好,冇 point 冇理據,可以不理。有道理的,再難聽都欣然接受。

打倒了學子,不代表他說的一切皆廢。

捧我上天,並不代表我字字珠璣。

{{ : )

 
At 3/5/08 9:52 pm, Blogger Snowdrops said...

Anonymous says, "型D 啦!!!"

I think Anonymous you either have serious comprehension difficulties even when it comes to reading Chinese, or you just simply didn't bother to read 學子's response at all, which stated clearly that: "宣揚自己幾有 taste 幾識設計,和,痛快地諷刺時弊與不公,我樂於選擇後者。"

學子 is not trying at all to present himself as 型 or 懶勁, as the focus of this blog is not about himself (that's why he deliberately separated his own website from this blog, until he was "outed" by an unscrupulous member of the readers on his other post).

If "痛快地諷刺時弊與不公" is not your cup of tea Anonymous, why don't you set up your own blog to do what you want 學子 to do? 如果講唔好唔岩聽, why don't you yourself try to identify what you considered to be great examples of HK design?

Oh, I forgot, you cannot do anything yourself, as you're "一個未出黎做野學design 既人". Well, I'm sorry, but you're worst than 齋講唔做, as you didn't even know what the hell you're talking about.

Also, hiding behind an "Anonymous" tag must be oh-so-cool for you eh?

But I mean, 你1 D 都唔型law!!

 
At 3/5/08 10:59 pm, Blogger 學子 said...

嫁両,你的意見相當有見地。我都想用暢順英語寫 blog,其實之前已有網友建議過。但寫廣東話 (加口語中文) 都寫到誤會連連,相信你都 sense 到我語文能力有幾「強」。再者,寫晒中文,都被人扣上甚麼崇洋,若搞全外語交流,後果可想而知。你咪整鬼我啦。... ... 柏楊有句:「我們 (中國人) 的醜陋,是在於我們不知道自己的醜陋。」看來,你,醜極有限。

snowdrops,真感人,你的解說猶如我肚裏條蟲 (我何曾向你解釋過嗎?)。我不大明白那位無名氏想表達的是甚麼,想我唔好懶勁之餘,又想我型啲;難道指出英國不是、不提自己何處畢業、唱好康港 design,就會變成有型有款非典型康港人 (或非經典港人)?!... ... 唉呀,我開始攪唔清 主流 和 非主流 了。老實,如果敝 blog 和小弟的 portfolio,到了一個人見人愛,廣受歡迎,漸變主流的地步,我可能會冇而家咁自在。(當然這亦可能是我吃不到葡萄的反射性阿 Q 精神啦)

 
At 5/5/08 12:35 pm, Anonymous Anonymous said...

Anonymous,俾個名來吖,好等請人果陣睇少份CV

 
At 5/5/08 9:18 pm, Blogger 學子 said...

嫁両,咁你又唔好咁衰。你又知人家會 send CV 畀你?

(註:講笑,咪嬲。)

 
At 6/5/08 3:28 pm, Blogger Marco said...

這始終是學子你的Blog。不過,學子有沒有想過乾脆關閉匿名留言功能?因為有心人要創造一個錯漏百出的無名氏被攻擊實在非常容易。留言時大家都有個固定的blogger身份會好些,至少知道誰跟誰說話。只是建議。

 
At 6/5/08 4:51 pm, Blogger 木星主義 said...

我自己唔係咩設計人, 甚至曾經被ST MARTIN出來的人寸到化開再化開...

但我唔係想講哩樣野, 我睇過以上既罵戰COMMENT, 成件事都係大陸風格.

所謂唱好, 所謂支持香港DESIGN, 根本就係香港社會一元化既表現.

好野何曾需要唱好?

講起香港設計, 我最記得上年4A炒PHILIP TOLEDANO個輯. 抄唔緊要, 唔認錯唔緊要, 俾人拆穿左, 之後三個月仲擺係地鐵站...

根本成班所謂業界連衰都唔知...

睇來香港設計界需要統戰部, 批鬥如BLOG主般嘰嘰咭咭的人了.

 
At 6/5/08 5:34 pm, Anonymous Anonymous said...

我反而覺得成件事係個局。之前一篇係一班人,呢家呢篇出現既又係另一班人。我思疑鬧學子既人入面有唔少都只係學子假扮來造勢。不過我咁講又會俾中央統戰部批鬥。唯有講句sorry

 
At 6/5/08 5:49 pm, Blogger ablogaday said...

學子呢篇下集都就晒鬧佢既人黎寫啦,仲有乜好鬧?呀... 有!可以鬧佢做乜講反話咁偽善(佢地認為既「善」)?

 
At 6/5/08 8:31 pm, Anonymous Anonymous said...

吾排除有心人專登整個吾公開的blog 走上來生事, 效果跟匿名差吾多

開個扑話都無甘易 臭朵後又開過另一個新扑上來, 易過借火, 人家有心生事, 防吾到甘多

 
At 6/5/08 10:26 pm, Anonymous Anonymous said...

哈哈,照咁講,結論係大家都生事,因為大家都估估下,估實係邊個有心人攪事。再咁估落去,真係可以推論到係學子自己開過吾公開的blog走上來生事,情節十足fightclub。最後發現原來連嫁兩cal,木星主義,果樹園之風同我跟其他人都係假扮,是非恩怨到頭來都係一場夢。既然大家都係夢入面,邊個岩邊個錯又有乜所謂?夢醒大家都會消失,倒不如一笑忘江湖,好好陶醉於夢中的虛幻時光。對吧學子?

 
At 6/5/08 10:36 pm, Anonymous Anonymous said...

ablogaday我都同意冇乜好鬧,不過呢句唔止係套用係話學子果班人,重包括其他人。我講完喇,統戰部唔好批鬥我嘰嘰咭咭,至多我支持中央一元化立場。

 
At 6/5/08 10:38 pm, Blogger 學子 said...

Marco,謝謝你提醒大家這個 blog 其實是我的。你的「防火」建議其實不錯,但正如樓上果樹園所講,有心玩嘢,是防不勝防的。不設防全因為想方便大家,有人不自律,只好無奈地見証我們社會的低水平一面吧。(某程度上,這亦印證了我一直以來所形容的那個康港是存在的呢。)

木星主義,事實歸於事實,縱使出於大話精或偽君子的口,有理性的人就能辨清。

gj,過獎了。

ablogaday,奇怪的是,至今仍未有人拿出自己個 blog 或 portfolio 來打擊我。「嗱,學嘢啦,呢啲先叫堅嘛!」我重等緊。嘿嘿!

 
At 6/5/08 11:48 pm, Anonymous Anonymous said...

嘩,如果真係有D咁正嘅嘢,記得單聲喎,等我學吓嘢

 
At 7/5/08 12:47 am, Anonymous Anonymous said...

"ablogaday,奇怪的是,至今仍未有人拿出自己個 blog 或 portfolio 來打擊我。「嗱,學嘢啦,呢啲先叫堅嘛!」我重等緊。嘿嘿!"

咁同小學生有乜分別
中央小學學子

 
At 7/5/08 12:54 am, Blogger 學子 said...

mel p,冇,像小學生一樣的好奇心和求知慾。(你不覺得怪嗎?就算唔方便展出己作,都介紹一下吖嘛。)

 
At 7/5/08 2:21 pm, Anonymous Anonymous said...

我很支持學子的刻薄作風,
希望不要移除。

如果要批評學子,只可以講學子
應該多分享英國設計界的工作流程,
設計教學方式/政策。[你有,但不夠多。]

學認假錢幣是先研究真錢幣。
指出康港切雞界如何恐怖,
要用外國美好的情況做反襯。
我們教育給其他人聽也容易一點。

電影 Sicko 都用法國福利情況,
來指出美國醫療政策的問題。

加油!!

 
At 7/5/08 10:27 pm, Anonymous Anonymous said...

還有支持不出profolio,
這只會被反對者轉換視線。

( 雖然懷疑過某a字頭 + 名字上有
少少信仰意味的設計網站是你的portfolio
但這實在不重要了。 )

 
At 8/5/08 12:49 am, Blogger 學子 said...

sonus_cat,你的「點題」之前都有不少網友要求過 (若非同一人),我日後會多作具體一些的分享。多謝光臨。

其實設計人以 portfolio 交流實屬平常至極的事,但我對惡意的挑釁實在反感。這是根本地不懂尊重自己和別人作品的行為。Portfolio 的用途不是「比武」。

 
At 10/5/08 4:07 am, Anonymous Anonymous said...

我是一個與學子「無離喇更」o既人,我唔係designer,對諸位設計人兄人姊的「艱苦」都只係一知半解,但在追看學子呢年幾期間,最近呢次討論真係令我有感而發(係!我唔係好理性o家~~~理性唔係大晒ga wor~~~)。

其實我o係學子呢個blog度學識o左好多o野,雖然我有時真係get唔到佢講o既o野,亦都唔明點解大家咁鍾意爭論(係互相要爭贏,唔係真正OPEN去交流).始終我對大家o既話題有d陌生,但一直都無礙我閱讀學子寫的東西。

我唔係信晒佢講o既o野(信晒對我都冇用啦~),但我從佢呢個blog認識到一d 創作大師o既名言、一d外國有趣o既媒體,同埋可以旁觀到香港o既designer點樣睇事情,亦都刺激到我去思考好多o野,係一個唔錯o既學習途徑,起碼易讀、平易近人o丫。

至於學子以及諸位講o既o野有冇根據、o岩唔o岩、有冇實質利益,真係咁重要咩?如果真正OPEN,總會容許沒有對沒有錯(只有好和冇咁好)的局面吧。

香港人就係慣咗消費主義,認為自己大晒,搞到冇晒反思自省能力,一有d唔同say、唔o岩睇、唔o岩feel就要投訴批判人身攻擊發難渣,唔會用先欣賞先了解後判斷(仲要係keep住positive wor!)o既態度,咁樣咩國家咩人種都死啦!。

寫咁多,都係想大家諗諗,與其淨係要爭一日之長短,不如大家誠實d面對自己o既不足,做d o野(我覺得學子開呢個blog都算係做緊o野o家~你估唔駛用腦諗寫咩?),改善下自己,再去影響人。

blogging呢家o野,o岩睇咪睇,唔o岩睇咪走lor~大家絕對冇咩道德責任去堅持d咩ga wor~駛唔駛浪費咁多時間去爭論呀~~~?

 
At 10/5/08 1:43 pm, Blogger 學子 said...

「我覺得學子開呢個blog都算係做緊o野o家~你估唔駛用腦諗寫咩?」

真係精闢!(起初我以為呢點係 common sense,後來發覺原來寫作發表會被視為「毫無建設性」。難怪我們還徘徊於「Visual 學習期」。)

敝 blog 拙作能帶給大家點點信息,是學子的榮幸!

 
At 13/5/08 8:54 am, Anonymous Anonymous said...

學子! 不要改變風格呢!
小弟是一名正在理工修讀設計的學生,
希望不是你所說的羊牯啦。

你的blog風格我覺得有點樣當年黃子華的娛樂圈血淚史,當中帶點幽默和刻簿。
而你的內容擁有獨立思考和反思,使我得益不少,使我時常反思一下而在的我究竟在做什麼。

而我覺得那些常說你懶叻和"扮"看不起csm的人真是無聊,我覺得他們一定是
"唔抵得"學子能在csm修讀設計(曾幾何時我又想過能在csm修讀設計呢)。

繼續加油!!!

 

Post a Comment

<< Home