7.6.09

又講畢業展

差不多四年前寫過篇《畢業展旺季》。去年六月,寫過篇《正確無誤的畢業展》。今年又講講畢業展。

最近讀過 Design Observer 的《An Open Letter to Design Students Everywhere 》;看過 Johnson Banks Thought for the Week 的《Kingston 2009》;流覽過一個雲集應屆聖馬丁 graphic design 畢業生的網頁;參觀過今年 PolyU 在 InnoCentre 舉行的 Annual Show。跟朋友傾談過後,想隨一隨筆。

今年理大設計展,雖不至於好到可以平反過去幾年的不濟,但進步是肯定的。展覧的 setting 不再是「TDC 展鎖會式」的例牌展版加張枱,而是紙皮組件搭建成的 exhibition system,甚有心思(起碼喺康港未見過)。地點跟去年一樣,都係喺相當 innovative 的 InnoCentre,但空間明顯比去年寬敞,沒有了城寨 feel。有點意外的是,有好幾位 visual communication 畢業生的作品,竟然極具「typography 味道」!不是那種亂嚟懶靚嗰種「typo-graphic」,而係有規有矩、有根有據、有惗過度過、有新惗頭、康港鮮有的「有趣有內容學生作品」。翻開其中幾本小冊子,細看,真的有點兒感動。文字排印的處理,真係好過好多康港平設大師。當然這屬少數,且只出自 visual communication 學生當中,其他如 advertising、product、interior、digital media,他們多數的 presentation,typographically,都是「正常的」地道。

看到 Johnson Banks 展示 Kingston 畢業生的作品,不禁慨嘆港英兩地文化差異實在巨大。Kingston 那個課程明明是 graphic design,為甚麼那些作品不是 logo、annual report、packaging、corporate graphic system、character design、或 re-brand 一些過時品牌的呢?驟眼看來,他們的畢業作品有趣是有趣,但好似麻麻地有「市場價值」,甚至有「fine art feel」呢!難道英國業界沒有好像康港業界般向各院校反映過他們的實際需要嗎?Kingston 校方不怕畢業生搵唔到食嗎?真是奇怪。還有,個 course 名,重叫「graphic design」?!有冇 out 啲呀?好心改改佢啦!叫「Visual Communication」會唔會型啲呀?理大連「advertising」都獨立成為一個 degree 啦!又或者,好似浸大咁,叫
「Digital Graphic Communication」,廿一世紀嘛,唔通重玩 letter press、etching、printmaking、dark room effect、菲林機咩!(吖,唔知浸大個 course 啲功課唔用電腦做會唔會畢唔到業呢?)

祝各應屆設計畢業生 ——— 設計快樂!


5 Comments:

At 10/6/09 8:39 pm, Anonymous goldiewhy said...

The PolyU show is nice!

I like the Camera Gun:) hilarious!

 
At 10/6/09 9:42 pm, Blogger 學子 said...

Camera Gun ?!?! where ?!

 
At 12/6/09 1:45 pm, Blogger goldiewhy said...

is a short movie in the show!
He study hi-dip though.

 
At 13/6/09 11:38 pm, Anonymous mamadi said...

我唔知有無記錯,上年浸大 Digital Graphic Communication都有用紙皮組件
搭建.....

 
At 14/6/09 12:41 am, Blogger 學子 said...

goldiewhy, 終於看過《Camera Gun》,很抵死,笑中有淚,我也很喜歡!謝謝推介。

mamadi,果真?!形式似今年理大嗰隻?我惗應該將「(起碼喺康港未見過)」改為「(起碼我喺康港未見過)」會正確啲。(吹大咗,請見諒。)

 

Post a Comment

<< Home