29.8.05

口水創意

[ 悲歌起 ~~~ ]


[ 悲歌漸小 ~~~ ]

做設計,做人,正常嚟講都冇人想重覆別人所做的。乜嘢「新馬勒當拿」、「新李小龍」、「新周星馳」,冇乜邊個真係掂 (新馬師曾就例外)。冇咗自我,就算賺得全世界,都十分「枉為人」!

[ 悲歌繼續 ~~~ ]


朋友法蘭西施話齋:陳冠希真可憐,成鬼日成為剽竊抄襲設計的受害者,無啦啦又俾人嘲笑餐懵。

大哥璋的《好相似本地設計》近年所揭露的本地剽竊抄襲文化,膾炙人口。但日子久了,今日即使有人再話「阿邊個抄邊個」,已經不是甚麼光怪陸離的奇聞,大家好像都麻木了,習慣了。涉案人士和公司都繼續知名,財源滾滾,在創意行頭裏繼續「大展拳腳」。今次,Sean John vs 康港 Levi's 陳冠希 (見圖),第一眼,都打個突,「點解一樣嘅?呢啲唔只抄咁簡單喎?」,但望多兩眼,心情都異常快速地平伏下來,只係戥 Levi's 不值。斷不可能是拍搏頭 job 吧,咁俾人呃法,真冇面。畢竟,活在創意貧脊的「亞洲國際都會」幾十年,真係見怪不怪,話學子麻木不仁,都係咁話!

呢種「來路創意加工」,其實都唔係乜嘢「新興工業」。記得森虛、痰校長、張惡榮、梅菜芳年代,「改編歌」是家常便飯,甚至由無名歌手唱嘅「口水歌」都有其市場。將歐西東瀛紅極一時的金曲,譜上廣東歌詞,便能大賣,成為「十大勁歌」!經濟又得以熾熱發展,簡直係典型香港仔醒目食腦生財良方!雖然,當時本地創作都唔弱,Band sound 及其他歌者如盧氣廷等原創歌都質素甚高,但講「經濟效益」,點夠「改編歌」咁慳水慳力呢?就算今時今日,有啲所謂「本地原創歌」,有時都有熟口熟面感覺,口水味十足!正面啲睇,可能是某某作曲時被某某 inspire,或想向某某致敬吧!時代進步了,日光之下無新事,都冇話誰抄誰吧!

其實,將 creative 嗰 part 留給老外做,我們繼續一代一代世襲地當地球村裏的世界工廠角色,食住老本發展經濟,不是很好嗎?人家有甚麼,可抄的抄,可 franchise 的 franchise。起「腥光大路」、「敵視嚟」之餘,應該重新考慮之前話在海運大廈上蓋起的「Hong Kong Eye 摩天輪」,一於打造一個具世界水平的「世界之窗」。

「咁而家吹到大一大嘅各種創意全方位設計課程點算?食回老本,啲 course 咪冇用?」不用怕,計學子話,如果一嘢 cut 晒啲 design courses,會令到好多師表失業,咁樣唔係辦法。正如一刀切禁煙會令飲食業大受打擊一樣 (點解?問張宇人,唔好問學子)。嗰啲「設計課程」應該照辦,橫掂都唔係真係可以培育出設計精英,最緊要人人有書讀,暫緩雙失惡化,令莘莘學子享受校園生活,開開心心學設計!完成課程後,出來社會,自然有一股社會氣氛調較他們那不切實際和過份理想化的思想。香港人嘛,適應力好強嘅。

剽竊抄襲又唔駛坐監,又唔會名譽掃地。抄得好抄得偏門,分分鐘仲有獎攞,攞到獎,就會有名,有名就有客,有客就有銀!立品?等發咗財先啦!做事始終有先後次序,萬萬不可一步登天,本末倒置!

17 Comments:

At 29/8/05 10:51 am, Blogger 朋友 said...

傻既,d course點會無用呢,反正都係教電腦之嘛,學識左,抄起上黎咪更事半功倍囉~~識用scanner都好緊要架~~我就見過d resume "skills"果欄填埋 scaning 勒~~

 
At 29/8/05 11:29 am, Blogger Camustudent said...

好o野,咁都俾你搵倒佢抄邊度,冇睇到original仲覺得佢個design算幾好,原來係抄o既,其實睇返Lokomotive個site都幾唔錯,但今次要諗過,因為又可能唔知o係邊度抄返黎…

 
At 29/8/05 12:21 pm, Anonymous Anonymous said...

實在......唔形容啦。你有否更多資料?可能係時候update下網站。
:-p

 
At 29/8/05 12:40 pm, Anonymous Anonymous said...

撞鬼佢唔係抄咯已經,係影印(或者係好有心機scan完再trace返),你睇佢圖C同圖D兩條不規則線既彎位、孤度同斜度都係一樣,仲有灰色果四隻角。

 
At 29/8/05 12:58 pm, Anonymous Anonymous said...

i think they just used some SWF2FLA tool and then replaced Edison with the nigga.. haha... maybe it's edison's idea so that he can be the real nigga! haha..

 
At 29/8/05 5:05 pm, Blogger ANTONIO MELSON said...

Forward to Levi Hong Kong 吧!

 
At 29/8/05 6:24 pm, Blogger 學子 said...

一早起身,嚇然發現有成二十個 comment,好鬼高興啦,反應咁熱烈,點知睇吓睇吓,有啲唔對路!原來當中有十四個都係 junk comment!!!@£$%&*+!真衰格!無所不用其極咁騷擾人都得嘅!可惡!

同時,十分多謝上面七個有靈魂真實的「真人 comment」!
Thank you so much !
{{ : )

 
At 29/8/05 6:35 pm, Blogger 學子 said...

熊貓西西里,係啦,冠A真係幾慘,一心諗住型爆,點知𤓓爆!

朋友,同意。建議啲切雞學校,繼續攪港式切雞班,配合社會發展!雖然而家啲課程名稱有誤導成份,不過都支持佢哋原用具推銷力的舊名,否則,相信再傻都唔會報名!

Camus Yu,其實都係朋友報料,學子邊有咁觸覺敏銳。

菲力士,服未?

MELSON,勞煩晒!呢啲醜人都係做唔過!哈哈!
{{ ; )

 
At 30/8/05 4:14 am, Anonymous Anonymous said...

將呢個 levis' forward 比 原創者 ,
原創者可唔可以去告佢 ?
一個國家子民告另一國家商家 , 有無可能 ?
呢個真係 cap 得十足 , 好過份喎 !

另外 ~
我都試過用類似 sw 去解人地 d swf to fla ,
唸住話自己睇下野學下野咁...
但發覺有 d 係唔得的 , 尤其是越新既 flash version (flash MX 2004開始, MX 都仲有 D 解唔到...).
因為新既 flash 已經對自己既 script 有所 protect

定係會唔會 levis' 有可能向原創者買版權 ??
呀... 或者我唔想唸得呢個世界太壞...

唉..........

 
At 30/8/05 6:04 am, Blogger 學子 said...

Fake Pilot 在 db-db.com 的新聞欄留了言,27 Aug 2005, "This is some serious shit ... or is it ?"

就算「最後冇事」,都羞家死啦!
不過廉恥呢家嘢,未必人人有,唉 ~~~!

 
At 30/8/05 8:01 pm, Blogger 學子 said...

haaa haaa haaa !
http://www.levisquarecutjeans.com.hk/2home.swf
http status 404 !!!

知死乎?

 
At 30/8/05 8:37 pm, Blogger ANTONIO MELSON said...

這些枯枝只會令到CLIENT對我們失去信心。

 
At 30/8/05 9:09 pm, Blogger 學子 said...

http://www.loko-asia.com/under.htm
連自己個 site 都突然要 redesign,唔知係咪又有新發現呢?如果件事揚晒,睇怕最好好似啲黑店咁,改改個名同換個招牌。又或者走回大眾化路線囉,行高檔路線?除非香港人真的很善忘啦!

 
At 30/8/05 9:13 pm, Blogger Camustudent said...

哈哈...唔係俾我開口中麻。XD

 
At 31/8/05 1:28 am, Blogger 學子 said...

循環創意!
http://mapage.noos.fr/joelapompe/

多謝約翰提供! {{ : )

 
At 31/8/05 8:18 pm, Blogger ablogaday said...

> 設計就是生活,生活就是設計

我就最鍾意發揮你話個樣「口水創意」:

信仰就是生活,生活就是信仰

點解「口水創意」呢樣野用係文字度又無咁「奀」眼既呢...

 
At 31/8/05 8:40 pm, Blogger 學子 said...

有「成語」呢家嘢嘛!即「現成用語」也,字典有云:「一種語言中簡短有力的固定詞組,可作為句子的成分」。咁,仲唔明目張膽狂用?

其實,圖象處理都有類似東西,有些手法和構思都經常被循環再用,以達傳意之效 (路標為甚,不過冇人會臭駡這類設計)。不過要界定何謂剽竊?何謂動用「圖象成語」?又是另一大大題目了。

 

Post a Comment

<< Home