10.3.06

廉價 Design Buffet 現象



近日,友人告知,康港出現一種「廉價 design buffet 套餐」。市井雜誌之「創業版」更加刊登專訪詳細介紹,網上回響甚大。以下是網友果果兄地獄之回應

一間設計公司以平價package接job,引來不少意見。
我,有些想法。

一:設計公司沒有責任教育大眾
任何生意,最大目的只是賺取利潤。沒有利潤的生意,什麼都談不上。在合法的情況下,我們不應禁止一間公司如何運作。一間公司除賺錢外,假若能對社會有extra的意義(如教育大眾),是值得鼓勵,但非必要。沒有,我們亦不能怪責他們。

二:因果倒掉
我們常以為,一些賤價設計公司的出現,會敗壞香港設計行業,敗壞客人品味。那是倒果為因。其實,「賤價設計公司的出現」不是「敗壞香港設計行業」的原因。相反,「香港設計行業的敗壞」才是「賤價設計公司出現」的原因。我們以為只要消滅那些賤價設計公司就能打救設計行,實情事否如此?

舉一例。早前設立的副學士,就是收容那些不能升大學的學生。政府見到大批不能升學的學生,便想辦法將它消滅,而副學士計劃好正令他們又合理化地變回學生。問題解決了嗎?當然不是。今日新聞又賣副學士問題爆煲。當日出現大批不能升大學的學生,只是社會問題的結果。原因可能是我們的教育制度出了問題呀!但,決解結果當然容易,頭痛醫頭,亦最合一些喊口號的熱血青年。

三:根本問題
一,是香港社會質素。
二,設計教育沒有做好把關工作。

太多學校?太易畢業?當老師都要考基準試時,我們同行又否想深一層呢?我們在屌那些賤價公司時,又是否將問題太過簡化?

真是一個有趣得很的 case study。在此想回應果果兄的三個要點。

1. 個人認為,作為一名合格的專業設計師,是需要負上一定的社會及行業責任的。當然,非專業的那種不在此限。至於專業與非專業的界線在那裏,則是另一個問題。功利啲講,其實教育大眾,可以視為一種對自身行業嘅長線投資。客人水平有進步,得益除自己外,同業也受惠。有冇呢種公德心,則視乎個別地方民眾嘅 mentality 而定。

用「大頭奶粉」作例可能太誇,而且乃屬犯法嘢,但舉「頭髪豉油」為例又如何呢?同樣係咸,可作調味,價錢又平好多,食唔死人又冇乜大害,何樂而不為?!可能你會話我詐騙,啲豉油根本唔係用黃豆造;但是,豉油 originally 用乜造,對於不知情或冇乜要求者而言根本就無關痛癢,他們 care 嘅只係佢係咪黑色同夠唔夠咸,平價更加就無任歡迎,其他的,一概懶理。

這種怪論,對畢生致力煉製出最上乘豉油嘅人嚟講,絕對會覺得匪夷所思,甚至感到憤怒。「我就只俾『頭抽』啲客食,你就用頭髪扮上菜?!」雖然,問題應該是先出於食客們嘅水平上,但將豉油之根本性扭曲,以「呃鬼佬」同「賴啲人貪小便宜」嘅心態去混飯食,以生存為藉口,無疑係一種文明大倒退!作出譴責,是對害群之馬本身,同時,亦對該現象作出控訴!

2. 這種因果是一個循環,而並非單向的。誰因誰果,有誰知呢?總之問題無分先後,它們都是在一個更大的文化深層問題內!淡化「賤價設計公司之出現」,是惡化「香港設計行業的敗壞」。這種「design buffet」或之前的「咭片皇現象」,是一種警號!是對我們的教育系統和業界嘅一種猛烈掌刮!

3. 哈哈!講得好,不過可惜,應該見到呢個 blog 嘅人,偏偏就唔會睇到。

大陸就極力走向國際化,康港就極力走向大陸化*,真諷刺!

係囉!有 job 做,好做多兩個啦!遲啲大陸玩「幾十蚊人仔無限 Q」時,想做都冇你哋份呀。(今朝有酒今朝酒醉,有飯食飯痾得痾,可能會開心啲,會化啲。)



* 不單只康港設計師協會網頁有大陸 feel,就連新開辦的設計學院的官方文稿 (pdf) 都簡體化!政治正確到如此這般,思維之自由創新大膽開放,可想而知!

28 Comments:

At 10/3/06 11:31 am, Anonymous Anonymous said...

學子,我的一點理解。

「頭髪豉油」會食死人吧。用「平價豉油」vs「優質豉油」會否較好?


因果問題,可能你會認為有如雞先蛋先。

假設我們有絕對權力,怎樣改善香港設計界?

迫所有公司改變收費(or提高收費)?
迫所有平價(or無限Q)公司的老闆轉行?
迫學校做好把關工作?


我想講的,針對一間公司很容易。但根本問題不那裡呀。

 
At 10/3/06 11:33 am, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

SORRY,那留言是我唻的。

 
At 10/3/06 11:43 pm, Anonymous Anonymous said...

無限 Q? Oh my God, what the hxll!

*Sigh* after I read this,
心諗:又玩剝削員工?定係又教人食十蚊碗雲吞麵?無怪乎吾家巳變成垃圾港!
任食任改任玩任做,不如做些善事,免費吧!

要知道你們不只剝削員工,而是整個行業、整個世界,真的不想我們的下一代活於黑暗中,因為我們不斷污染,任食任改任玩任做,行貨設計,行貨食物,行貨畫。。。製造無限垃圾,而不是無限創意。太多廢物太多歪理令人窒息。

Hope the young generation, no matter you'r designers or not, please travel more to see what happening around the world, don't sit here and let those idiot to brain wash you!

 
At 11/3/06 1:50 am, Anonymous Anonymous said...

Designers are always too egocentric, and the whole world is not just about design!

The economy or the society will have the natural selection of what is good or bad. I can't see the budget buffet design package will do any harm to the design community, nor will it be a cause. Graphic design (especially in the sense of advertising) is utterly driven by the market, which means the customers/clients choose what kind of service they want.

I wouldn't doubt if there are similar services in Europe, US, Japan or other countries with brilliant design outputs. It's the diversity or the wide range of choices helps cultivate the industry.

You all know a cheap buffet provides mediocre food and a fine cusine is steep. Would u also think the economical food scene in Mong Kok is killing the industry? Afterall, it's only the matter of choice that we care.

 
At 11/3/06 2:17 am, Blogger 學子 said...

嘻嘻,果果大哥璋,乜嗰啲豉油會食死人嘅咩?!死嘞,今次真係大鄉里咗㖭!... ... 咪住!我呢種「無知」,不就正是「低水平無知顧客那種無知」嗎?

產品或服務供應者不但將成本盡奶力去降低,同時亦將品質也降低,一於將貨就賤價。再去盡啲,出現「無良質素 minimization」!食得嘅嘢,就出現食壞人、環境污染、敗壞家聲 (國家個家!),甚至攪出人命,危害後代!... ... 設計服務呢?可能 未必 或者 大多數 唔會整死人 (視乎邊種設計吧),但當「無良質素 minimization」劇化時,佢對我哋社會嘅無形破壞力,可不要輕看呢!(康港嘅 visual pollution 指數幾可入健力士紀錄呢!)

可能「平價豉油」都有道德上嘅堅持,「頭髪豉油」冇。但「平價設計」減去一啲所謂無謂道德價值時,會變成點呢?可能,呢種「廉價 design buffet」未至於「頭髪豉油」嘅級數,但 ... ... 不遠矣!

... ... ... ... ... ...

如果學子有絕對權力的話,咁,真係要認真地懇切禱告,求上帝賜予聰明智慧俾我了!貿貿然下處方,我驚我嘅「政策」仲甘過八萬五呢!

{{ : )

 
At 11/3/06 2:54 am, Blogger 學子 said...

無名氏,都可以話幾同意你講:designers 有時真係太 egocentric (雖然都幾一竹篙)。但可否舉舉例說明之?「The whole world is not just about design」呢包亦明白,但又為何有感於此呢?

自由市場觀念,當然值得尊重,市堨係絕對有其選擇之權利,我們的社會更不應該走向單一化。但如我上述所提到,我關心的是那可怕的「無良質素 minimization」。一些有關劣根性的 issues,不是套用外國例子就可簡化的。

大眾化廉價商品與服務世界各地都有,高檔次貨品自有其擁護者。我們今天的沮喪,可能就是來自我們這些「自我的」 designers 那份「想改變世界」的雄心吧!我們真的太想太想太想康港變成如敦倫紐約般的「創意工業樞紐」了!但是,這一切一切的「狂想」,是誰捏造出來的呢?

我哋自己、教育、傳媒、社會,定政府?

 
At 11/3/06 5:25 am, Anonymous Anonymous said...

如果說得有道理,設計師「自我中心」又有何問題?這不過是信不信由你的態度。在反智的社會,我很懷疑natural selection是否真的正確;若說香港人都是理性,香港人會不會選擇外國貨而放棄本地(如budget buffet)的非理性、非感性設計?

若對這地方有點感情,你不會希望每天圍繞身邊的都是一堆爛銅爛鐵,身邊的親朋戚友都是budget buffet的擁護者。

蛋蛋

 
At 11/3/06 7:46 am, Anonymous Anonymous said...

"Would u also think the economical food scene in Mong Kok is killing the industry? Afterall, it's only the matter of choice that we care."

ok,. what if after certain years of being polluated, you can only have the economical food in Mong Kok, that's your only choice, the only thing that you can choose for your meal, how about that? Is it fun? if you said everything is market driven, so, what's driven the market? Is all about how you educate your next generation or what you fed them...cheap buffet, although you'll feel so save and so full, but what you ate are all junks, what's next? Can you imagine?

 
At 11/3/06 7:48 am, Anonymous Anonymous said...

Everything can be about design, but the whole world is not just about design!

Graphic designers are like architects, they always believe they can change the world, don't they? I don't aim to incur any negative commentaries here, I'm just addressing the fact.

Getting back to the issue, as for Hong Kong to be a better place for designers or with a population having higher level of asethetics appreciation, i doubt that - at least for now. The society itself is not ready for that to happen. There is no true or false in natural selection. If the "naturally" selected design is not what you think the ideal design is doesn't mean it's not natural selection.

What I really want to say is: do more, embrace, and complain less. And enjoy the freedom of creating.

 
At 11/3/06 7:54 am, Anonymous Anonymous said...

yes alien, i can imagine that will be really sad.

That will also upset many people, which will eventually create a humongous demand for good fine cuisine, isn't it?

 
At 11/3/06 8:04 am, Anonymous Anonymous said...

---do more, embrace, and complain less. And enjoy the freedom of creating---
enjoy the freedom of creating, do more, so, enjoy the freedom of throw trash on the ground, sending junk emails, do more and complain less. Yeah you'r right the world is not just only design, so, lets' don't think so big to change the world, can you just change the look of your house, to buy a pot of fish to make yourself happier or to buy a pair of better design sneakers so you'll feel more comfort when you go out and take a walk? Just change some little things, although you think that's not the world, for me, that's the world, the world is form by tiny little stuff, what you just say may change the whole world, who knows? Who knows the apple fallen off from the tree and hit on Newton will really change the world! so, not only designers, anyone who got passion on their life can change the world, anytime, anywhere.---The society itself is not ready for that to happen--- will you wait for the soicety to change as you'r part of them? will it be too late? What I want is to try my best to make it happen,

--- If the "naturally" selected design is not what you think the ideal design is doesn't mean it's not natural selection--- natural selection? do you think it's really natural? if no one design an ipod, design itunes, design the mp3 format to shrink the file size...who'd change our concept of using mp3 players? If it is not someone who design the software for photoshop, the server uploading things, how can you guys provide cheap buffet design package?

the whole world is not just about design, it's just the definition of design, what do you think is design.

 
At 11/3/06 8:07 am, Anonymous Anonymous said...

---which will eventually create a humongous demand for good fine cuisine, isn't it?---

No! cos' the people who want good fine cuisine won't wait anymore, they'll work hard and move out from hong kong to get some really real good fine cuisine, cos' no one in Hong Kong know how and what is good fine cuisine.

 
At 11/3/06 8:17 am, Blogger 學子 said...

Developing 與 developed 始終有分別。如果有心向前走,去改善現有的不足,在發展中地方,是有必要查找和正視那些不健康現象的。用「臭蟲理論」指出已發展國家都有類似現象,是忽視了我們的背景獨特性 (context)。

康港本身歷史不算長,現代設計業都只不過出現了四十多年,加上殖民教育刻意淡化文化藝術培育,若果真的想發展有關文化的事業,非要好好設計設計不可!(不過如果唔係嚟真,只係吹吹水,一心繼續攪番地產、股市、金融、服務、旅遊、加工、物流業嘅話,咁,當我冇講過啦!唔係,直頭可以 ignore 呢個 blog!)

 
At 11/3/06 8:30 am, Anonymous Anonymous said...

要知道他們是靠無限 Q來「翻身」 ,如要在正常競爭中,他們是要淘汰的。

All we need now is a market that we can compete with the whole world, not only can fulfill Hong Kong market, or mongkok market, cos' it's hard for us to go forward if we always stay behind.

 
At 11/3/06 8:43 am, Anonymous Anonymous said...

前實晨早不該這樣激動的,只是一杯咖啡作用。
anonymous, just discuss, hope you don't mind as I am always like 憤怒 :P

 
At 11/3/06 8:49 am, Blogger 學子 said...

no no no, I enjoy your conversation sooooo much !!! thanks alien and anonymous, 仲有蛋蛋。

but, anonymous, if all those replies were written by you, could you name yourself a nickname please ? it would help us to identify you, thx !

{{ : D

 
At 11/3/06 12:13 pm, Blogger 觀。鳥。家。。果仔 said...

大家好。我很怕網上討論,學子都知。

但自己都是同行,始終不吐不快。

我一直想帶出的想法是,聲討個別公司時,我們有否想過,是否他們的錯?假若真的是那些「無限Q」公司的錯,我們應該怎樣解決此問題?用行政手段(如立法)禁止「無限Q」?大家都知此是不可行。為什麼?為什麼?為什麼?

這個「為什麼」正是我想帶出的核心。

我們一齊聲討「無限Q」公司,但又知道不應禁止「無限Q」做法,大家可否靜一靜想想其中原因?

 
At 11/3/06 8:40 pm, Blogger 學子 said...

果果兄,你提出的「為甚麼」無疑是我們值得深入探討的一大課題。我都同意齋聲討個別公司的商業行為,是無濟於事的。其實,在這個 case study 的討論中,大家已經直接或間接地,就「無限 Q 現象」,帶出了不少「連鎖問題」吧。如康港文化的大環境、市場的特性、設計在一般人心目中的定位、設計行業面對的困難、教育 ... ... 等等。這一切一切都與我們身處的「爛市」息息相關,但若問可有方法解決這結構性積弊,老實說,現階段,學子投降。不過,我想,先讓人們正視問題的存在,是重要的。

我們都清清楚楚地知道,亦親身感受到,爛市有幾爛。中低檔有「廉價 design buffet」,高檔有 free pitching;設計學店,不管公營或私營,開完一間又一間,「fresh graduate」一詞被扭曲成「奇形怪狀課程之課程完成者」,「設計 (design)」一詞之解讀更加與國際標準越走越遠 ... ... 。如果有人話:「我喺康港做咗十年『design』。」我隨即會諗:乜嘢「design」先?!

我 care 的,是我們的下一代。

可能康港真的不是設計人理想的落地生根之地,現在的問題亦可能是康港之根本「特色」,但,不知為何,心,始終「頂住頂住」。Haaa haa!

... ... ... ... ... ...

真係多謝果果兄之留言 (咁唔情願都出聲,難得的有心,haaa haaa!) ,令學子再反覆思考我們所面對的問題。... ... 吖,其實可以咁睇,「廉價 design buffet」其實是一股催化劑,表面上好像是一種「翻身」,但實質地它正在加速收窄劣質設計從業之生存空間 (是一種垂死掙扎)。當同級公司或 freelance (康港絕大部份設計人口) 齊齊加入競爭時,一堨殘酷的割喉淘汰賽便會隨即展開!

 
At 12/3/06 12:31 am, Blogger archetypist said...

講真,睇完篇報導都第一時間想屌呢間公司,做爛市。但係真係無mud野可以做到。佢哋做緊既客,唔會係我既客。但係燒唔到自己就唔係問題呢?有個故仔想同大家分享。話說二次世界大戰,有條邨,有好多唔同國籍既家庭,幾個德軍先捉猶太人家庭,大家都話唔關自已事,我地甘大班人無事既,其他國籍既家庭無人幫拖,第二日,德軍捉蘇聯家庭,又係無人幫拖,如事者,最尾所有人都捉哂去集中營...。 我諗digital printing都殺左唔少印刷公司,又如咭片皇都搶左唔少設計公司生意。依家D客既醒目程度,唔係十年八年前你話mark 50 至100% 都得。如果公司唔係主力賣creative idea,係賣production係一定pk,呢D design buffet 絕度係害人害已之物,如學子所言,設計種族大屠殺快將開始。

 
At 12/3/06 12:42 am, Blogger 朋友 said...

呀...我也很想加入討論...但呢幾日單freelance要埋尾忙爆...

 
At 12/3/06 10:52 am, Blogger 學子 said...

用康港的飲食業去比喻康港的設計業,不是太合適吧。敝 blog 以前有兩篇小文,《民以 Design 為先?》《Mr Wu》,都有談及我們的超班飲食文化與麻麻地設計文化之關係,大家有興趣可以𥅈𥅈。

康港飲食業可以咁蓬勃,可以容納到不同層次的食肆,而質素又可以保持國際級高水平,好大程度上係因為 —— 康港有一個龐大的「食家群」!我哋的食飲文化之根深蒂固,真係好比法國人的浪漫傳統。我哋食蟹、鯉魚、芒果要分公乸;食雞要揀未生過蛋的;牛腩要坑腩;肥牛要雪花紋;魚要游水;湯要熱;奶茶要夠厚夠滑;多士要厚;即食麵要「丁」;電視經常性有「食神們」傳授秘技;潛意識裏充滿着「辛苦搵嚟志在食」之情懷... ... 等等等等。好唔好味,得唔得,一試就知!外國有藝術館,我哋有成千上萬的食府!想用呃鬼佬嘅「咕嚕大餐」呃康港人?!棧自討苦吃。

舉個例。雲吞麵。學子試過一次「十蚊兜」,以後唔會再試。啲雲吞太巨型,望落好似好抵,大大粒,但一咬落去,爽就爽,但好似食膠咁,一啲鮮味都冇!加上,啲麵質又流,完全唔爽口唔彈牙,「淋別別」咁!湯底更加鮮味欠奉,連韮黃都慳,得嗰幾條!自始,話過以後唔食「十蚊兜雲吞麵」!其實,雲吞麵啲雲吞 orignally 根本就唔應該咁巨型,「十蚊兜」扭曲了雲吞麵意思。大蓉有八粒雲吞、中蓉六粒、細蓉四粒,都同雲吞本身大小無關。碗麵本身冇鮮味,幾大碗都假!想賺地道港人錢?做好基本先啦!

之後,都多數幫襯十零廿蚊碗之中檔貨色,質素穩打穩紮已經 ok。三四十蚊碗之老牌「何 x 記」,就真係唔係成日食得起啦,但我會好 appreciate 佢哋嘅歷史、執着同質素 (呢點好重要啊!)!因為我係對雲吞麵有要求的食客。

但換轉係外地人,尤其是鬼佬,佢哋成長於我哋嘅飲食世襲文化以外,冇我哋嘅「修為」同「品味」,心中可能知道 chinese food 係好嘢,但眼裏只有「chinese noodle」,所以,佢哋可能食「十蚊兜雲吞麵」或「咕嚕大餐」已經好 happy,覺得好抵㖭 (在外地,chinese food 往往係平價嘢)!

可是,身為中華兒女,食遍大江南北珍羞百味,點忍心「唔識貨」嘅洋人們無知落去呢?提高佢哋水平,讓佢哋一嘗中華㕑藝,不單對佢哋有好處,對整個中式飲食業都百利而無一害!(試想想,點解日本料理會高檔啲呢?)

希望大家明白我講乜。

{{ : )

朋友仔,慢慢做,梗等埋你嘅!

 
At 12/3/06 11:10 am, Blogger 朋友 said...

食和性都是人之大慾呀~!!人類冇graphic design都可以生活如常,但冇野食會死,所以用飲食業作比喻好像有點兒不妥當。

我曾經認真考慮去學廚架,萬一有日graphic design被淘汰的話我都仲有一門手藝嘛~!! 起碼有資格上挪亞方舟*呀!!!

*這是咱吾友尊尼的一個玩笑:到地球出現第二云大洪水而又有一個傻佬砌隻挪亞方舟帶大家逃走的話,graphic designer應該最冇資格上船!! 因為冇乜建樹!! 所以做廚個demand點都高過平面切雞屍!!

 
At 12/3/06 11:48 am, Blogger 朋友 said...

http://21thfriend.blogspot.com/2006/03/on-q.html

 
At 12/3/06 4:14 pm, Anonymous Anonymous said...

我所說的正確不是指對與錯,而是好與不好的問題。一件作品的好壞與natural selection是沒有必然關係,一件出色的作品絕對可以因為市場、人為因素而變成「垃圾」。你問我誰有資格說甚麼是好與壞/美與不美?

譬如說有人炒了一碟菜;另一個人亂炒又說自己炒了一碟菜;我就直頭炒都無炒過都說自己炒了一碟菜。因為我有財有勢,最後所有人都說我炒了一碟好菜,但事實真的如此?

又舉個例,某日污天蓋頂,所有人突然說某資深女演員的女兒是靚女,你真的覺得她是靚女?「o吾係丫!我覺得佢幾靚呀。」ok fine,這是你個人喜好問題,但事實真的如此?

我說這些是想肯定價值是有真正的好壞之別,若言事物的好壞可以因為潮流、經濟環境等因素隨之改變,這可以導致一個可怕的後果﹣所有知識都會失去基礎。不單單是設計,一切人文科目,甚至是理科都會被廢(當然大家不會盲目至此,至少我們每天都在享用科學研究的成果。)何解會失去基礎?就如例一所言,無做過、做些少、做得多價值都是一樣的,事物與事物價值的關係最終會被分割,做同o吾做無咩分別,只要present得好,垃圾都可以當係寶。

甲:「咁我學咁多野來為乜?返學為乜?」
乙:「為錢o羅~」
甲:「要咁多錢來仲咩?」
乙:「買o野羅~為左生活好D。」
甲:「你又知生活會好D,好壞都是市場/natural selection決定。」
乙:「........」
乙:「錯錯錯,其實我只係想解悶。」

 
At 12/3/06 6:11 pm, Anonymous Anonymous said...

--- 我們一齊聲討「無限Q」公司,但又知道不應禁止「無限Q」做法,大家可否靜一靜想想其中原因?---

因為香港是個自由社會,我們不用禁止「無限Q」做法,其實如再多些無限Q公司出現,很快大家可以攬住一齊死。

 
At 13/3/06 12:48 am, Blogger 學子 said...

「... ... I wouldn't doubt if there are similar services in Europe, US, Japan or other countries with brilliant design outputs. It's the diversity or the wide range of choices helps cultivate the industry.」Anonymous said.

如果「無限 Q」是一種「... ... diversity or the wide range of choices helps cultivate the industry.」的話,都最多只不過是一種向下的 cultivation,而這層中下檔市場,康港與大陸都已老早開拓,而且相當發達。設計從業、社會大眾生活上需要的,是多一點點的質素!

如果中高檔市場發展健全和成熟的話,我諗,根本沒有人會 care 「無限 Q 現象」。問題在於,有能力有水平的本地設計從業,在沒有較佳的市埸環境下,慢慢地被低水平的同業和客戶,捲入這場可怕的偽設計割喉戰當中。

當然,呼籲有志者離開康港,可以係一個自救方案;但那與爭取不到民主普選,叫人家移民他國,有何分別呢?

... ... ... ... ... ...

至今廿幾個 replies 都好有 points,好有素質。邊個話網上冇理性討論!哼!haaa haaa !

相關討論亦可同時到友 blog 詳談。

 
At 13/3/06 10:09 am, Blogger 學子 said...

哈哈,朋友仔,若果真係有得上挪亞方舟,我諗做乜崗位都係假!因為上帝根本就唔駛乜嘢專業人才幫佢手。佢要嘅,我諗係我哋個心。要知道,挪亞方舟之建造沒有涉及任何專業造船 architect 或 engineer 呢!

去到造物者面前,除了謙卑下來,單單信靠仰望,老實講,人的能力,又算甚麼呢?

{{ : )

 
At 14/3/06 2:17 am, Anonymous Anonymous said...

依我所見,唱衰無限Q公司只係自標o吾自本既方法,就算聲討成功,都只會一雞死一雞鳴。

問題核心始終都係教育,由細到大都覺得係重理輕文,多數人都係無心向學或自知讀吾掂先局住揀文科,理科生在大學選科的選擇亦比文科生多。

好。假設真係要改教育制度,令大家再相信文化價值,點改?可能嗎?教育工作者願意附和嗎?香港教育由誰話事?佢本人想吾想改?定話受制度約束改吾到?制度由誰控制?香港人?定係中國大陸?

 

Post a Comment

<< Home