19.6.06

一代老馮

先同馮姓嘅朋友 say say sorry,但真係諗唔到用其他形容詞去代替生動而傳神嘅「老馮」來形容某類人。

自己朋友唔算多,份人又唔算特別和善好人緣,但身邊有番咁上下交情嘅朋友絕大多數都良善得很,不乏大好人,我好享受當中嘅交心。有啲好友雖然唔係識咗好耐,未必經常見面,但一切心照,我好珍惜。有人話朋友係一面鏡,有乜朋友就某程度代表咗自己係邊類人,物以類聚。損友多,臭味相投,自己都唔慌係好人。當中有一類「朋友」,在知己良朋和損友以外。麻麻地熟,沒有半點情誼,冇交流,冇乜計傾,接觸純因為社交禮儀或一啲「工事」。邊類「朋友」?咪就係嗰種凡事以利益掛帥,為咗攞着數先講「友情」嘅菠蘿雞、老馮之輩也。

舊時讀設計,鄰座就有一位咁嘅菠蘿雞。Rubber Cement、masking tape、塗改液、間尺、顏色、marker、雲尺、紙、筆、腦 ... ... 乜 Q 都問人借!(當然梗係無得還嗰隻「借」) 大佬呀,借嘢俾同學無人會介意,但咪老馮吖!唔關長貧難顧事,問題係唔該唔好當人懵嘅。乜嘢係老馮攞着數,乜嘢係一時之急,大家有眼睇。真係唔明該女同學嘅面皮點解如此堅厚,靠幾分姿色咩?!又唔係好覺佢有吖?

自己唔算叻,但周不時都有朋友致電來問及有關設計嘅 technical 問題,我都好樂意以幫得就盡幫嘅心態去回答,因為自己都時有遇到同樣困境,好應該互相幫助。但日子久了,發覺有啲朋友,閒時電話飯局唔多見,一見親或通親電話,都係同「工事」有關,彼此關係就好似慢慢建立喺一問一答嘅層面上 ... ... 甚為冇癮。



俗語「菠蘿雞」泛指靠黐、愛佔人便宜嘅無恥之輩。此等人只顧自己利益,絕無顧及他人之基本人類本能意識。更甚者,更會當別人「阿四」,利用他人對自己的禮待,肆意地「盡舔」!總之別人一日禮貌地順意之,佢就一日駛到盡舔到盡!亳無唔好意思或客氣之意。主人家話:請當自己屋企,菠蘿雞便搏命地老馮不客氣!飲飲食食、自己顧自己、駛人唔駛本、當自己大帝、飯前等食、飯來張口、飯後即閃避執拾、人家出雞自己卻分毫不支,所謂朋友之間,只有單向利益輸送!去到尾,可能有一聲半聲虛偽答謝,但意義何在呢?想塞住別人把口,表現自己有修養?

節儉係美德,但闊佬自己孤寒人哋,就非常非常之令人討厭。免費嘅就一件不留,恩惠就要「舔」盡,略為倒轉就好似攞你命蝕晒底咁。作為一個心智正常嘅主人家,理應唔會下下機關算盡,施恩望報,但當發覺身邊嗰位原來係菠蘿雞,一直係度扮懵攞緊自己着數時,真係好有被人抽水之感!火都滾!

人,原來可以咁不知廉恥,咁厚面皮。可能有人會話呢啲人冇家教,但我就認為咁講太武斷,會鬧錯人家家長。理應成幾十歲人,出來社會做事冇十年都八年,無理由連最最最基本嘅待人接物都咁幼嫩,除咗個人修養,我諗唔到其他理由解釋如斯劣行。

... ... ... ... ... ...

世界上有啲人,無論讀書幾多,見聞幾多,搵錢幾多,吹到自己幾有品味幾有教養都好,只要稍為相處片刻,明眼人,不消兩嘢就知其原形,冇得呃。

5 Comments:

At 19/6/06 11:25 am, Blogger ablogaday said...

家下小女身邊都有幾個咁既「老馮」同學播,我都唔知讚佢闊佬大方肯同人分享好,定係教佢話「我阿爸話唔借喎」好...

 
At 19/6/06 6:07 pm, Anonymous Anonymous said...

身同感受~
呢d 人唔識易地而處,
好克人憎。
冇o左呢d 咁o既『朋友』都冇所謂!

 
At 20/6/06 9:29 am, Blogger 學子 said...

細路仔,仲有大把機會學「唔做老馮」同「抵禦老馮」,千祈咪攪到牛高馬大仲係咁就得。年幼時,同學間無私嘅交往係令人懷念的,正如相識於微時嘅朋友最可貴!

哈哈,用「朋友」一詞都嫌沾污咗呢個尊貴嘅稱謂!對我嚟講,當去咗動物園一趟見識見識而已。

 
At 27/6/06 2:46 am, Anonymous Anonymous said...

呀 .
以前好多呢 d [朋友] , 之後我再忍唔到佢 ,
有日就 [ma] 叉左對方一輪 , 最後問佢知唔知醜 , 會唔會覺得唔好意思 ?
對方答 : 我阿爸阿媽都係咁 , 有問題咩 ?
有時或者真係未必出於該人性格 , 而係後天造成... (至少我遇到咁多個都係後天養成)
於是我就無再同佢來往 .
費事激親自己又可以省下鬧人既氣 ~

就算剛剛 grad 左既我 , 有位女同學(又係女?!)都係咁 ,
次次要我幫忙都得比我炒蝦拆蟹一番 ,
經我考慮會否礙時間 , 費心機先會去幫佢 .

唔係吝嗇付出 , 而係唔想助長呢類人既慣性倚靠 ~

 
At 27/6/06 3:05 am, Blogger 學子 said...

你真係好心地。

我就會笑笑口咁對呢類人 (成年,廿幾卅嗰隻),由得佢,或甚至送佢一程,等佢「俾心機啲」老馮落去。至於細路仔,先至會潤佢或責備佢一頓,等佢知自己乞人憎,繼而有自省機會。

 

Post a Comment

<< Home